L'UJI ascendeix 32 posicions en el Rànquing Web of Universities

13/03/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha pujat 32 posicions en el Rànquing Web of Universities i se situa en el lloc 592 del món, la número 248 en l'àmbit europeu i en el lloc 22 dels 260 centres espanyols inclosos, principalment universitats i altres institucions de recerca. El rànquing és una iniciativa del Cybermetrics Lab, grup de recerca del Consell Superior de Recerques Científiques que mesura la presència a la web i la visibilitat de més de 27.000 institucions.

La classificació es realitza basant-se en quatre indicadors vinculats al volum i la qualitat de les seues pàgines web, però també té en compte la producció científica. En concret, mesura l'impacte o visibilitat del nombre de xarxes externes que originen enllaços de retrocés a les pàgines web institucionals, i que suposa el 50% del pes de la classificació.

A més té en compte l'excel·lència, referida al nombre d'articles acadèmics publicats en revistes internacionals d'alt impacte entre el 10% més citat de cada disciplina científica i que suposa el 35% de la nota; l'obertura o transparència, que contempla el nombre de cites dels principals autors, segons Google Scholar Citations i, que suposa el 10% del pes en la classificació; i finalment, la presència, és a dir, el nombre de pàgines del domini web principal de la institució i dels seus subdominis, que implica el 5% en la qualificació.

Des de 2004, el rànquing també anomenat Webometrics es publica dues vegades a l'any (les dades es recopilen durant les primeres setmanes de gener i juliol per fer-se públics al final de tots dos mesos) i cobreixen més de 27.000 institucions d'educació superior a tot el món. La seua intenció és motivar tant a les institucions com al personal acadèmic a tenir una presència a la web que reflectisca amb precisió les seues activitats.

Més informació: http://www.webometrics.info/es