L’UJI anima el seu personal investigador a explicar a la societat la seua investigació en un vídeo

22/03/2018 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha convocat la tercera edició del Concurs Research Pitches de divulgació científica per a promoure la implicació del personal investigador en aproximar la ciència a la societat. L'objectiu d'aquests premis, que tenen una dotació de 3.000 euros en col·laboració amb Banco Santander, és fomentar i valorar les habilitats comunicatives dels científics i científiques. El termini de presentació dels treballs audiovisuals finalitza el pròxim 13 d'abril de 2018.

El concurs, impulsat pel Vicerectorat d’Investigació i Doctorat, planteja a la comunitat científica de l’UJI el repte d'explicar els seus projectes de recerca a través d'un monòleg enregistrat en un vídeo de tres minuts de durada en un llenguatge senzill i pròxim al públic no especialitzat. Totes les presentacions han de fer-se en anglès correcte, en cas d’utilitzar una altra llengua europea, cal subtitular-lo en anglès. Poden participar tots els investigadors i investigadores que consten en la relació de grups de recerca de l’UJI i l’alumnat matriculat en un programa de doctorat o en un màster en el moment de realitzar la sol·licitud.

La segona convocatòria del concurs en 2017 va aconseguir una participació de 15 treballs, procedents de totes les branques de coneixement impartides a l’UJI. Paral·lelament, els autors i autores dels research pitches que obtinguen premis podran ser seleccionats per a representar la universitat pública de Castelló en el Research Pitches Contest organitzat pel Grup Compostel·la d'Universitats, que es realitza anualment.

Més informació en el correu researchpitches@uji.es o l’adreça https://www.uji.es/com/investigacio/research-pitches/base/convocatories/2018/