FACSA i el projecte REMEB patrocinen el congrés internacional Euromembrane 2018 a València

03/04/2018 | SCP

El projecte REMEB, que ha desenvolupat un sistema de tractament d'aigües avançat i sostenible i que es troba ara mateix en la fase final de validació, tindrà una participació destacada en el congrés triennal internacional Euromembrane, que es va celebrar a Aquisgrà i Londres en les anteriors edicions i que en 2018 acollirà la ciutat de València entre els dies 9 i 13 de juliol. REMEB donarà suport a l'organització i potenciarà la visibilitat de l'esdeveniment com a patrocinador SILVER-I.

El congrés Euromembrane, enfocat en la ciència i la tecnologia de membranes i amb l'objectiu de reunir acadèmics i professionals del sector per a fomentar el networking i l'intercanvi d'idees sobre projectes de recerca, compta com a organitzadors amb la Universitat Politècnica de València, l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Industrials de València i l'European Membrane Society.

REMEB ha desenvolupat unes membranes ceràmiques sostenibles, fabricades per la taulellera Natucer, fetes amb residus del marbre, de la producció de l'oli d'oliva i propis de la ceràmica per a tractar aigües residuals que permetran la reutilització d'aigua en àrees amb sequera.

A més, el líder del consorci, FACSA, i el soci ITC-UJI participaran amb presentacions orals tècniques en el fòrum i abordaran els resultats obtinguts fins ara quant a la fabricació i validació d'aquestes. El projecte, en els seus últims mesos de vida, va arrancar el setembre de 2015 i finalitzarà el 31 d'agost d'enguany.

La iniciativa, cofinançada pel programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horitzó 2020, amb l'acord de subvenció núm. 641998, està composta per onze socis internacionals: el líder del projecte FACSA, l'Institut de Tecnologia Ceràmica ITC-UJI, l'empresa d'enginyeria francesa IMECA PROCESS, la consultora de Xipre ATLANTIS, l'enginyeria noruega BIOWATER, el Consell de Cambres de comerç de la Comunitat Valenciana, el laboratori castellonenc de recerca i projectes de medi ambient IPROMA, el centre ceràmic italià CENTRE CERAMICO, el centre de recerca ceràmica de Turquia SAM, la Universitat Antonio Nariño de Colòmbia i l'Entitat de Sanejament i Depuració d'Aigües Residuals de la Regió de Múrcia (ESAMUR).

Més informació sobre el projecte: www.remeb-h2020.com