La quarta edició de la fira científica compta amb setanta-dos tallers i 2.200 inscrits

18/03/2018 | SCP

El grup de professorat voluntari de la Universitat Jaume I i del CEFIRE territorial de Castelló ja ho té tot preparat per Firujiciència 2018, la mostra científica que es realitzarà dijous 22 de març de 2018 de 10 a 13 hores en el pavelló poliesportiu del centre públic universitari castellonenc, amb més de 400 talleristes i 2.200 inscrits.

En aquesta quarta edició participaran 72 tallers, 10 més que en la tercera convocatòria, que realitzaran demostracions i experiments relacionats amb disciplines com la física, el medi ambient, la robòtica, la química, la medicina, la psicologia, la zoologia o els recursos energètics. Dels 72 tallers, el 14,7% estan orientats al nivell educatiu d’Educació Infantil; el 41,2% a Educació Primària; el 17,6% a Secundària i la resta, un 26,5%, per a tots tres nivells educatius.

Un dels propòsits d’aquesta edició era evitar les aglomeracions, per això, s’usarà la totalitat de la pista del pavelló esportiu, duplicant l’espai de l’any passat, i s’ha establert un límit d’assistència, que ja està cobert, encara que no és necessària la inscripció per les persones que vulguen visitar-la particularment. Igual que en la passada edició, es recomana l’assistència dels centres de 10 a 11.30 hores, per a Infantil i Primària, i d’11.30 a 13.00 hores per a Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius.

Una de les novetats d’enguany serà l’estand de llibres i publicacions sobre temes científics, experiments i demostracions de la Biblioteca universitària, adreçats principalment als mestres i professorat, però també a l’alumnat. D’aquesta manera talleristes i visitants tindran l’oportunitat de consultar algunes de les publicacions que hi ha sobre aquesta temàtica.

A més a més, es reservarà un espai per l’alumnat d’Infantil i, si escau, de primer cicle, qui podrà desplaçar-se per tot el recinte, però tindrà al seu abast un lloc diàfan per seure a terra i participar en les activitats que ha preparat alumnat del Grau en Mestre/a d’Infantil per als més menuts. I la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de l’UJI, gràcies al suport de la Fundació Espanyola para la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat i l’Aula Dávalos Fletcher de la Cultura, realitzarà la gravació d’alguns dels experiments que es presentaran a la fira, dins del projecte ExperimentaUJI.

Una altra de les novetats d’enguany serà un servei d’ajuda, format per voluntaris i voluntàries amb un peto groc, que es desplaçaran pel recinte, assistint en tot allò que els puga fer falta als talleristes o al públic visitant, què donarà suport al punt d’informació de la fira. A més, els centres participants tenen l’oportunitat de visitar la universitat mitjançant el programa de visites (visites@uji.es).

La fira té com a principals objectius promoure les ciències i aportar idees per facilitar l’experimentació a les aules de forma innovadora i creativa. A més, serveix com a lloc de trobada per intercanviar propostes educatives entre el professorat i l’alumnat dels diversos nivells educatius, visibilitzant la diversitat científica i l’interès intergeneracional; i per últim, afavoreix una actitud positiva cap a la ciència i l’alumnat en l’estudi de les disciplines científiques.

Més informació: https://sites.google.com/site/firujiciencia/home