L'empresa emergent de l’UJI Ubik Geospatial Solutions participa en el contracte Impulse VLCi València Smart City

03/12/2018 | SCP

L'empresa emergent UBIK Geospatial Solucions de la Universitat Jaume I ha participat en la primera trobada per al codisseny de la plataforma electrònica «Red Cívica Local», promoguda per la ciutat de València i de la qual l'spin-off de la universitat pública de Castelló forma part.

Des de l'Àrea de Govern Obert i Participació Ciutadana de l'Ajuntament de València s'està elaborant una estratègia global de participació i col·laboració per a connectar les persones amb tot el que ocórrega en el seu entorn local, fomentar l'associacionisme i facilitar la cooperació per a un millor enteniment de les necessitats reals de la ciutadania.

Per a fer-ho s'ha començat el disseny de la plataforma digital «Red Cívica Local» que adoptant el format de xarxa social permetrà crear un nexe entre la ciutadania, organitzacions cíviques i l'administració de la ciutat. Aquesta actuació també persegueix una millor gestió de l'agenda municipal i cultural de la ciutat, convertint-la en una agenda automatitzada i global, i possibilitant la georeferenciació dels esdeveniments. Així mateix, es disposarà d'un registre d'entitats/associacions veïnals de la ciutat.

«Red Cívica Local» forma part de la iniciativa global impuls VLCi, promoguda per la ciutat de València i finançada per la II Convocatòria de Ciutats Intel·ligents RED.ES, que compta amb un pressupost total de quasi 4 milions d'euros, l'adjudicatari dels quals ha sigut la UTE Wellness Telecom, S.L.-IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.O i para l'execució del qual ha sigut subcontractada l'empresa de l’UJI, UBIK Geospatial Solutions S.L.