Les revistes científiques de l’UJI augmenten el seu impacte, segons l'estudi del grup EC3 de la Universidad de Granada

03/12/2018 | SCP

La setena edició de l'estudi dut a terme pel grup EC3 de la Universitat de Granada, Índex H de les revistes científiques espanyoles segons Google Scholar Metrics (període 2013-2017), atorga un bon resultat a les revistes de la Universitat Jaume I. Aquesta recerca, que arreplega l'impacte de les revistes i les seues publicacions dins del període 2013-2017 segons la informació proporcionada per Google Scholar metrics, inclou els resultats de les revistes Ad Comunica, Asparkia, Kultur, MontTI i Recerca. Totes tenen una clara tendència a l'alça en els últims anys fruit de la seua aposta per la publicació en obert, així com per la revisió cega per parells, segell d'identitat de les revistes de la universitat pública de Castelló.

En els resultats destaca el primer lloc que ocupa en la branca de filosofia la revista Recerca, pertanyent al Departament de Filosofia i Sociologia, amb un índex H d'11. A més, la revista MonTI, vinculada al Departament de Traducció, se situa en la quarta posició en l'àrea de lingüística i un índex d'H de 9. La revista del Departament de Ciències de la Comunicació Ad Comunica també aconsegueix un índex H de 9, la qual cosa la situa en la posició 12 de la branca de comunicació. Asparkia, revista de l'Institut Universitari d'Estudis Feministes i de Gènere Purificación Escribano, aconsegueix un índex H de 5, el que la porta a la posició 27 de la branca de sociologia, mentre que Kultur, pertanyent al Departament d'Educació, aconsegueix un índex H de 2 i la posició 12 de la branca multidisciplinària.

El vicerectorat de Recerca i Transferència, dirigit pel catedràtic d'Òptica Jesús Lancis, ha destacat la importància d'aquests resultats i de seguir apostant per la millora del conjunt de publicacions científiques de la Universitat Jaume I.