La Universitat Jaume I de Castelló ha estrenat durant aquest any 2018 noves instal·lacions dels hivernacles

10/01/2019 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló ha estrenat durant aquest any 2018 les noves instal·lacions dels hivernacles que s’han traslladat a una parcel·la situada al sud-oest del campus, al costat del llit del riu Sec, on s’han ubicat sis mòduls d’hivernacles i un edifici d’una sola planta destinat a taller, vestuari, instal·lacions i magatzem, en les quals s’han usat per a la seua construcció materials respectuosos amb el medi ambient.

Les noves instal·lacions compten amb més espai de cultiu, sistemes automatitzats per mantenir la temperatura i els hivernacles estan climatitzats mitjançant sondes de temperatura i humitat, a més de dues malles per reduir la intensitat de la llum i aïllar-lo tèrmicament. La parcel·la exterior està dividida en tres zones: fruitals, plantes hortícoles i cítrics. A més de donar servei a la investigació i la docència, els hivernacles són unes instal·lacions obertes a la societat i formen part dels espais universitaris del Programa de Visites de la universitat pública de Castelló.