El professor de l’UJI Sergi Serra defensa la primera tesi doctoral sobre Joan Francesc Mira

27/07/2017 | SCP

Sergi Serra Adsuara, professor associat de Filologia Catalana del Departament de Filologia i Cultures Europees de la Universitat Jaume I, ha defensat avui la tesi doctoral «L’assaig seriat de Joan F. Mira: anàlisi pragmaestilística i virtualitats per a l’educació discursiva», dirigida pel doctor Vicent Salvador. Serra ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude per unanimitat, en un acte al qual ha assistit el mateix Joan Francesc Mira.

Aquest treball és la primera tesi doctoral  que s’elabora sobre l’escriptor valencià, Joan Francesc Mira, antic professor de l’UJI i un dels intel·lectuals més reconeguts de la cultura catalana contemporània en les diverses facetes de la seua activitat d’estudiós, novel·lista i assagista. L’objecte d’estudi és, en aquest cas, el seu assagisme i especialment el que fa frontera amb la producció periodística (assaig seriat, és a dir, articles d’opinió i columnes aplegats en volums unitaris).

L’autor de la tesi ha aplicat a aquests textos la metodologia de l’anàlisi pragmaestilística actual i, a més, ha explorat les seues possibilitats com a materials útils per a fomentar l’educació dels estudiants en els valors de la lectura interpretativa i l’expressió escrita.