La investigadora a Sheffield i enginyera tècnica agrícola per l’UJI Estrella Luna Díez ha sigut elegida presidenta de la Societat de Científics Espanyols al Regne Unit

12/07/2017 | SCP

Estrella Luna Díez, investigadora de la Universitat de Sheffield (Gran Bretanya) i titulada en Enginyeria Tècnica Agrícola, especialitat Hortofructícola, per la Universitat Jaume I de Castelló, ha sigut elegida presidenta de la Societat de Científics Espanyols al Regne Unit (SRUK/CERU) formada per 700 investigadors i investigadores que treballen al Regne Unit, durant el V Simposi Internacional CERU.

SRUK/CERU va ser creada el juliol de 2011, però oficialment establida el juny de 2012, per a promoure la comunicació dins de la comunitat d’investigadors espanyols que desenvolupen la seua tasca investigadora en centres, universitats, institucions i empreses del Regne Unit. El propòsit és facilitar l’intercanvi d’experiències professionals i de vida mitjançant una xarxa social i l’establiment de circumscripcions en tot el territori.

La nova presidenta ha indicat que la comunitat afronta el Brexit «com una oportunitat» i que en el pròxim curs la nova junta directiva en què també s’integra Javier Escudero com a vicepresident; Nerea Alonso com a directora de suport i Maria Barreira com a directora de comunicació i de la unitat en línia, «treballarà en la consolidació de la societat, seguint les claus de l’èxit que ha fet possible el seu creixement».

Després d'obtenir el títol a la universitat pública de Castelló, la jove investigadora va realitzar un Màster en Enginyeria Agrònoma a la Universitat Politècnica de València i el doctorat en Ciències Biològiques per la Lancaster University. Actualment és future leader fellow en el Departament de Ciències d’Animals i Plantes a la Universitat de Sheffield, on investiga sobre l’explotació del sistema immunològic per a fer front a les noves malalties en la tomata. El seu projecte usa una innovadora tecnologia que li permetrà fer experimentació a gran escala.