L’alumna de màster Lledó Bou Iserte guanya el premi al millor pòster en la Biennal de la Reial Societat Espanyola de Química

12/07/2017 | SCP

L’alumna del Màster en Química Aplicada i Farmacologia de la Universitat Jaume I de Castelló Lledó Bou Iserte ha guanyat el premi al millor pòster en la XXXVI Biennal de la Reial Societat Espanyola de Química dins el Simposi de Química Biològica celebrat a finals de juny a la localitat catalana de Sitges, amb un treball sobre els nous inhibidors de les proteases de cisteïna anomenats «dipeptidil nitroalquens».

En el treball «Dipeptidyl nitroalkenes as covalent reversible inhibitors of cysteine proteases», realitzat en col·laboració amb Antonio Latorre, Santiago Rodríguez i Florenci V. González, la jove investigadora explica com els dipeptidil nitroalquens, un nou tipus d’inhibidors reversibles, mostren una acció més potent contra les proteases de cisteïna relacionades amb malalties tropicals infeccioses com ara el Chagas o la malaltia del son.

Lledó Bou Iserte és graduada en Química i estudia el Màster en Química Aplicada i Farmacologia en l’especialitat de Química Mèdica. Ha participat com a investigadora en el Departament de Química Inorgànica i Orgànica de l’UJI en el projecte de «Disseny i síntesi de nous inhibidors de cisteïna proteasa» i en el de «Caracterització de reactius per a la síntesi de productes d’origen vegetal i desenvolupament de nous processos de síntesi orgànica» en l’empresa Servyecología y Tratamientos de Agua, S.L. A més a més, participa en el programa universitari «Estudia i investiga» sota la tutela del professor Florenci V. González Adelantado, de l’Àrea de Química Orgànica.