Una tesi de l’UJI proposa una nova tipologia d'esdeveniments polítics i un manual de protocol per als partits

26/06/2017 | SCP

La doctoranda de la Universitat Jaume I Diana Rubio ha obtingut una nota d'excel·lent cum laude en la lectura de la seua tesi «Necesidad del manual de protocolo en los partidos políticos para la efectividad en sus eventos; la importancia de su integración en la comunicación corporativa». El tribunal, compost per experts en matèries com ara comunicació política, relacions públiques i cerimonial i protocol com són María Teresa Otero Alvarado, de la Universitat de Sevilla; Pablo Vázquez Sande de la Universitat de Santiago de Compostel·la i César Fernández Fernández de la Universitat Jaume I, va lloar la tasca realitzada per l'ara doctora amb aquest treball.

Aquesta recerca, dirigida per la doctora de l’UJI Estela Bernad, tracta la relació entre els esdeveniments, el protocol i la comunicació política dins dels partits, i aporta noves conclusions, futures línies de recerca sobre aquestes eines, la importància del manual de protocol en els partits i una tipologia d'esdeveniments polítics inèdita fins ara.

Diana Rubio va estudiar el Màster en Noves Tendències d'Innovació en Comunicació de l’UJI per a poder endinsar-se en els estudis de doctorat, que divendres passat va culminar. Actualment treballa com a consultora i docent en esdeveniments, comunicació política i electoral. Ha participat en diverses campanyes electorals i ha rebut diversos premis d'índole internacional, tant per recerques passades com pel seu blog, «Política y protocolo».