Els socis de REMEB promocionen el projecte a Brussel·les entre els principals grups relacionats amb residus, aigua i ceràmica

12/06/2017 | SCP

Els socis del projecte REMEB, compost per un equip multidisciplinari procedent de set països diferents, entre els quals hi ha un equip de recerca de l'Institut de Tecnologia Ceràmica Agustín Escardino de la Universitat Jaume I, han viatjat a Brussel·les per a impulsar la seua visibilitat i donar-se a conèixer entre els principals grups de treball europeus relacionats amb la valorització de residus, la gestió de l'aigua i el sector de la producció ceràmica.

L'esdeveniment, que va estar organitzat pel Consell de Càmeres de la Comunitat València i la Diputació de Castelló, va ser acollit a la seu de l'Associació Europea d'Organismes Intermedis Locals per a la cooperació Territorial Partenalia, que presideix Javier Moliner, president de la Diputació de Castelló.

Durant la seua estada a la capital belga, els socis de REMEB també van mantenir una reunió de seguiment de les activitats desenvolupades, durant el primer període del projecte, amb responsables de l'Agència Executiva per a les Petites i Mitjanes Empreses (EASME) de la Comissió Europea.

La Diputació de Castelló, promotora del desenvolupament econòmic i generació d'oportunitats en el teixit empresarial de la província de Castelló, està donant ressò al projecte a través de l'associació Partenalia, de la qual és membre. Aquesta associació, formada per 19 autoritats intermèdies procedents de cinc països diferents, té per objectiu estrènyer els llaços col·laboratius entre regions europees i enfortir la presència d'administracions locals a Europa. Així mateix, dóna suport i promou iniciatives innovadores, com ara REMEB, i l'intercanvi de millors pràctiques a escala transnacional.

A la presentació van assistir representants de l'Associació de les Ciutats i Regions per la Gestió Sostenible dels Recursos (ACR+), Municipal Waste Europe, l'Associació Europea de la Indústria Ceràmica (Cerame Unie) i l'intergrup parlamentari de la Comissió Europea sobre canvi climàtic, biodiversitat i desenvolupament sostenible, la delegació de la Càmera d'Espanya a Brussel·les i representants de la Fundació Comunitat Valenciana Regió Europea.

El projecte cofinançat pel programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horitzó 2020 està compost per 11 socis internacionals: el líder del projecte FACSA, l'Institut de Tecnologia Ceràmica ITC-UJI, l'empresa d'enginyeria francesa Imeca Process, la consultora de Xipre Atlantis, l'empresa noruega Biowater, el Consell de Cambres de comerç de la Comunitat Valenciana, el laboratori castellonenc de recerca i projectes de medi ambient Iproma, el centre ceràmic italià Centro Cerámico, el centre de recerca ceràmica de Turquia SAM, la Universidad Antonio Nariño de Colòmbia i l'Entitat de Sanejament i Depuració d'Aigües Residuals de la Regió de Múrcia (Esamur).

Més informació sobre el projecte: www.remeb-h2020.com