La professora de periodisme de l'UJI Amparo López Meri guanya el premi Tesi Doctoral Lorenzo Gomis 2017

14/06/2017 | SCP

La doctora de la Universitat Jaume I Amparo López Meri ha guanyat la quarta edició del Premi Tesi Doctoral Lorenzo Gomis que concedeix la Sociedad Española de Periodística (SEP), amb la investigació «La gestión periodística de contenidos a partir del seguimiento de hashtags en Twitter», dirigida pel doctor Andreu Casero Ripollés, director del Departament de Ciències de la Comunicació de la universitat pública de Castelló.

El guardó ha sigut lliurat pel president de la SEP, Fernando López Pan, durant l’acte de clausura del XXIII Congrés Internacional de la Sociedad Española de Periodística, realitzat els dies 10 i 11 de juny a Elx per la Universitat Miguel Hernández, amb el títol «Mediamorfosis. Perspectivas sobre la innovación en periodismo».

Amparo López Meri és professora de l’Àrea de Periodisme de l’UJI des de 2009. Per la seua tesi, també ha rebut el premi extraordinari de tesi doctoral de la Universitat Jaume I. En els darrers mesos ha publicat diversos articles relacionats amb aquesta investigació. Entre d’altres, destaquen «Periodismo en Twitter. La contribución de los usuarios al flujo informativo»; «Redes sociales y campañas electorales: Twitter como fuente informativa en las elecciones catalanas del #25N»; i «Las estrategias de los periodistas para la construcción de marca personal en Twitter».

La professora ha expressat la seua satisfacció per rebre un premi atorgat pels companys de professió. Per la seua banda, el director de la tesi, Andreu Casero Ripollés, ha destacat que el premi Lorenzo Gomis és un dels més prestigiosos que existeixen a Espanya en l’àmbit de la investigació en periodisme. En l’edició d’enguany, s’han presentat nou tesis doctorals i, a més del premi Lorenzo Gomis, s’han concedit dos accèssits.