L’UJI convoca la segona edició del concurs Research Pitches de divulgació científica

23/02/2017 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló (UJI) ha convocat la segona edició del concurs Research Pitches de divulgació científica per a promoure la implicació dels investigadors en aproximar la ciència a la societat. L'objectiu d'aquests premis, que tenen una dotació de 3.000 euros patrocinats per Banco Santander, és fomentar i valorar les habilitats comunicatives dels científics. El termini de presentació dels treballs audiovisuals finalitza el pròxim 24 d'abril.

El concurs Research Pitches està impulsat pels vicerectorats de Recerca i Doctorat i d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, amb el suport del Servei de Comunicació i Publicacions, a través de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i), la qual compta amb el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d'Economia, Indústria i Competitivitat. La convocatòria planteja a la comunitat científica de l’UJI el repte d'explicar els seus projectes de recerca a través d'un monòleg enregistrat en un vídeo de tres minuts de durada en un llenguatge senzill i pròxim al públic no especialitzat. Aquesta iniciativa «forma part de la política d'impuls i foment de la divulgació científica de l’UJI, així com de la promoció dels grups de recerca de la nostra universitat, amb la finalitat de premiar els científics que aconseguisquen transmetre amb millor eficiència comunicativa les seues línies de treball a la societat», apunta el vicerector de Recerca i Doctorat, Jesús Lancis.

La primera edició del concurs de research pitches el 2016 va aconseguir una participació de 32 treballs, procedents de totes les branques de coneixement impartides a l’UJI. La vicerectora d'Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, va assegurar que els resultats van ser «molt satisfactoris, tant per la quantitat dels vídeos presentats, com per la qualitat dels treballs, que mostren la riquesa, diversitat i excel·lència de la ciència desenvolupada a la nostra universitat».

Paral·lelament, els autors i autores dels research pitches que obtinguen premis podran ser seleccionats per a representar la universitat pública de Castelló en el First International Research Pitches Contest organitzat pel Grup Compostel·la d'Universitats, que se celebrarà aquest mateix any.

Més informació: http://www.uji.es/com/investigacio/research-pitches/base/convocatories/2017/