Febrer

03/04/2017 | SCP

Febrer
Recurs d'imatge expedicio-antartida index

El catedràtic de l’UJI Félix Hernández participa en una expedició a l’Antàrtida

El professor Félix Hernández de l'UJI està participant en una expedició antàrtica en el marc del projecte «Xenobiòtics a les illes Shetland del Sud, Antàrtida».

Recurs d'imatge cerebelo-adiccio index

Vulnerabilitat a drogues

Un equip internacional de recerca liderat per la Universitat Jaume I (UJI) ha demostrat que el cerebel, al contrari del que es pensava, compleix funcions que van més enllà de l'esfera motora i pot ser corresponsable de les alteracions cerebrals associades al consum addictiu de drogues.

Recurs d'imatge compostos-anticancerosos index

Compostos amb activitat anticancerosa

Els potencials fàrmacs han mostrat una baixa toxicitat en línies de cèl·lules no tumorals, el que podria disminuir els efectes secundaris durant la quimioteràpia.

Recurs d'imatge patent-europea index

Recobriments osteoinductors

L'empresa Grup Ilerimplant ha obtingut la llicència per a l’explotació comercial de la invenció.

Recurs d'imatge research-pitches index

Concurs Research Pitches

Els premis, dotats amb 3.000 euros, promouen la implicació de la comunitat investigadora en aproximar la ciència a la societat a través d’un monòleg audiovisual de tres minuts.

Recurs d'imatge podcast_itaca index

ITACA impulsa un podcast sobre recerca en comunicació

El programa dirigit pel professor Esteban Galán de l'UJI es pot escoltar en iTunes, Ivoox i a través de comtransmedia.com

Vocabulari científic: participació social

Arecia Aguirre García, investigadora del grup de Millora Educativa i Ciutadania Crítica (MEICRI), descriu el concepte de «participació social».