Tres investigadores guanyen el concurs Research Pitches de l’UJI per apropar la ciència a la societat

12/02/2017 | SCP

Tres investigadores pertanyents als àmbits de les ciències jurídiques, humanes i de la salut han guanyat el primer concurs de research pitches organitzat per la Universitat Jaume I (UJI). Christa María Madrid Boquín, Lorena Bort Mir i María Josefina Peláez han aconseguit el primer, segon i tercer guardó, respectivament, dotats amb 1.500, 1.000 i 500 euros.

La primera convocatòria d’aquest certamen, promogut des del Vicerectorat d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, ha aconseguit una participació de 32 treballs, procedents de totes les branques de coneixement impartides a l’UJI. El 53% de les persones que s’hi ha presentat han estat dones i el 47%, homes.

L’objectiu del concurs Research Pitches, que ha comptat amb el patrocini de Banco Santander, era promoure les habilitats comunicatives de la comunitat investigadora de l’UJI a fi de valorar i fomentar el seu esforç i capacitat per acostar la ciència a la societat mitjançant un breu monòleg.

La vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, assegura que els resultats d’aquesta convocatòria «han estat molt satisfactoris, tant per la quantitat dels vídeos presentats, com per la qualitat dels treballs, que mostren la riquesa, diversitat i excel·lència de la ciència desenvolupada a la nostra universitat».

LLIURAMENT DE PREMIS

Els research pitches guanyadors estaran accessibles a través de la pàgina web de la Universitat Jaume I i del videoblog Ciència UJI TV. També es difondran mitjançant les xarxes socials de la institució i es publicaran a YouTube. Els premis s’atorgaran a l’UJI el pròxim setembre durant la celebració de l’assemblea anual del Grup Compostel·la d’Universitats que tindrà lloc els dies 19 i 20. A més, s’ha previst que les investigadores guanyadores hi presenten els seus monòlegs en directe.

La comissió avaluadora ha estat presidida per la vicerectora d’Internacionalització, Cooperació i Multilingüisme, Inmaculada Fortanet, i el director de l’Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT), Ismael Rodrigo, ha exercit les tasques de secretari. Per la seua banda, han estat vocals de la comissió: Jesús Lancis, director de l’Escola de Doctorat; Emilio Sáez, professor del Departament de Ciències de la Comunicació; Antonio Ojeda, responsable d’Institucions València-Castelló de Banco Santander, i Maria Josep Picó, periodista de la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i) del Servei de Comunicació i Publicacions.

Més informació: