El grup de coordinació del projecte Nanouptake es reuneix per primera vegada i prepara la trobada que es realitzarà a l’UJI a l’octubre

27/07/2016 | SCP

Investigadors i investigadores del grup de coordinació del projecte Nanouptake han celebrat durant aquest mes a la ciutat de Iaşi (Romania) la primera reunió de coordinació interna de l’acció COST Overcoming Barriers to Nanofluids Market Uptake (CA15119) per a organitzar, entre altres,  les tasques que cal desenvolupar en els pròxims mesos.

Els participants han realitzat un seguiment de les activitats dutes a terme des de l’inici del projecte i la presentació i debat dels avanços dels grups de treball, i s’han planificat també les tasques més immediates, entre les quals figura el programa de treball que s’ha de desenvolupar en la trobada que es realitzarà a la Universitat Jaume I entre el 25 i el 28 d’octubre de 2016. La programació inclou conferències magistrals, reunions dels quatre grups de treball i del comitè de gestió i escoles formatives. Més informació.

En la reunió han participat sis socis que formen part del consorci del projecte, en què s’inclouen universitats, centres d’investigació i empreses. En concret, s’ha comptat amb la presència de Matthias Buschmann (ILK Dresden gGmbH); Patrice Estelle (Universitat de Rennes I); Enrique Juliá, coordinador, i Isabel Giménez (UJI); Alina Adriana Minea (Universitat Tècnica Gheorghe Asachi); Sohel Murshed (Universitat de Lisboa) i Dongsheng Wen (Universitat de Leeds).

El projecte Nanouptake (COST action CA15119) té com a objectiu crear una xarxa europea d’entitats d’R+D+i i empreses per a desenvolupar i consolidar la utilització de nanofluids per a incrementar l’eficiència en els sistemes d’intercanvi i emmagatzematge de calor. En l’acció participen 35 grups d’investigació de 21 països amb representació d’universitats, centres d’investigació i  empreses del sector. Més informació sobre el projecte:  http://www.cost.eu/COST_Actions/ca/CA15119