21/12/2016 | SCP

•  combustible-solar Publicaciocombustible

Juan Bisquert i Sixto Giménez.

Per tal de desenvolupar l'ús massiu de les energies renovables i netes, convertir fotons de la llum solar en un combustible convenient que emmagatzema energia en forma d'enllaços químics, amb un sistema completament renovable i lliure de producció de diòxid de carboni, és un dels principals reptes actuals de la ciència i la tecnologia. El llibre Photoelectrochemical Solar Fuel Production: from Basic Principles to Advanced Devices editat pels professors de la Universitat Jaume I Sixto Giménez i Juan Bisquert, ofereix una perspectiva general de la conversió sostenible d’energia solar en combustible com l’hidrogen, utilitzant semiconductors i cèl·lules solars, fotoelectroquímica i catàlisi. El llibre presenta una varietat d'eines de caracterització i els materials i dispositius que constitueixen l'avantguarda de la recerca en aquest camp.

Els investigadors de l’Institut de Materials Avançats de l’UJI Juan Bisquert i Sixto Giménez han coordinat el llibre en què participen prop d’una quinzena dels principals experts internacionals en aquest àmbit. Els continguts es presenten en el llibre des del punt de vista d'una base científica sòlida per tal de constituir un volum de referència, tant per als estudiants d'investigació com per als experts que vulguen obtenir el panorama actual de la divisió de l'aigua per a producció d’hidrogen, utilitzant semiconductors que absorbeixen la llum visible.

El llibre, publicat en anglès per l’editorial Springer, comença amb els fonaments teòrics de la producció de combustibles solars, centrant-se en les propietats de la superfície dels materials semiconductors en contacte amb solucions aquoses i els mecanismes de reacció. A continuació, es descriuen les tècniques de caracterització més rellevants, i la forma en què proporcionen informació essencial de l'estructura dels semiconductors i la dinàmica de reaccions electroquímiques en les interfícies semiconductor/solució. En la publicació es revisen, a més, els desenvolupaments més recents en materials i estructures d'enginyeria per a optimitzar el rendiment dels dispositius de conversió d'energia solar a combustible.