Juny

20/12/2016 | SCP

Juny
Recurs d'imatge parcs-eolics-marins index

Impacte dels parcs eòlics marins

Investigadors de l'UJI col·laboren en el projecte europeu PROMOTioN, l’objectiu del qual és reduir substancialment els costos dels parcs eòlics instal·lats en alta mar.

Recurs d'imatge jurat-jaumei index

María Ibáñez, jurat del Premi Rei Jaume I de Medi Ambient

La professora María Ibáñez Martínez de la Universitat Jaume I (UJI) participa com a jurat del Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient.

Recurs d'imatge premi-jaumei index

Premi Rei Jaume I de Medi Ambient

La professora María Ibáñez Martínez de la Universitat Jaume I (UJI) ha participat com a jurat del Premi Rei Jaume I de Protecció del Medi Ambient, que ha recaigut en Miguel Bastos per la seua recerca en l'establiment dels actuals estàndards de modelització que prediuen els canvis en la biodiversitat en el temps i l’espai.

Recurs d'imatge combustible-solar index

Publicació sobre conversió d’energia solar en combustible

El llibre «Photoelectrochemical Solar Fuel Production: from Basic Principles to Advanced Devices», editat pels professors de la Universitat Jaume I Sixto Giménez i Juan Bisquert, ofereix una perspectiva general de la conversió sostenible d’energia solar en combustible com l’hidrogen, utilitzant semiconductors i cèl·lules solars, fotoelectroquímica i catàlisi.

Recurs d'imatge smartnet index

Xarxa ITN Smartnet

La Universitat Jaume I de Castelló forma part d'una xarxa europea de ciència col·laborativa que avança en la investigació dels anomenats «gels intel·ligents».

Recurs d'imatge dieta-mediterranea index

La dieta mediterrània rica en greixos saludables no implica augment de pes corporal

Els experts alerten que cal revisar les pautes dietètiques per a eliminar els límits arbitraris i obsolets sobre el consum total de greixos en la dieta.

Recurs d'imatge regeneracio-urbana index

Nova metodologia per a conèixer el comportament energètic dels habitatges

La professora associada de l'àrea de Construccions Arquitectòniques de la Universitat Jaume I Marta Braulio ha defensat a l’UJI la primera tesi doctoral sobre regeneració urbana.

Recurs d'imatge solar-pigment index

Emprenedors Fundació Repsol

Presentat per Guillermo Monrós, Vicente Esteve i Mario Llusar, amb la col·laboració d’Arnau Monrós, Sara Cerro, Carina Gargori i Natalia Fas, del Departament de Química Inorgànica i Orgànica.

Recurs d'imatge citrics index

El canvi climàtic als cítrics

Investigadors del Departament de Ciències Agràries realitzen un estudi pioner que combina l’estrès de sequera i la calor en els dos patrons més comuns emprats en citricultura.

Recurs d'imatge ebrickhouse-fase index

Prototip casa solar

L’equip multidisciplinari que participa en el projecte éBRICKhouse 2016 de la Universitat Jaume I ha finalitzat la primera fase del muntatge del prototip de casa solar enfront de l’edifici d’Espaitec 2.

Recurs d'imatge gust-de-investigar index

«El gust d’investigar»

La vuitena edició del concurs «El gust d’investigar» ha rebut 28 treballs d’investigació que presentaran durant la reunió científica.

Recurs d'imatge guardons-gust-investigar index

El gust d'investigar

El lliurament de premis i diplomes de la VIII Reunió Científica «El gust d'investigar» ha posat el punt final a la reunió científica, on s'han exposat 28 treballs d'investigació.

Recurs d'imatge estudi-marato index

Recuperació dels maratonians

L'UJI, la Fundació Trinidad Alfonso, la Societat Esportiva Correcaminos i la Fundació Hospitals Nisa han subscrit un conveni per al desenvolupament d'un projecte de recerca.