Cristal·lització a l’Escola

24/05/2016 | SCP

Un total de 160 d’alumnes de secundària i batxillerat van participar el passat 13 de maig de 2016 en la final del Concurs de Cristal·lització a l’Escola, organitzat pel professor Vicente Esteve de l’Àrea de Química Orgànica de la universitat pública de Castelló i patrocinat, entre altres, per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI.

En aquesta edició han participat 38 equips que van presentar els seus projectes durant la final que va tenir lloc al Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Ciències de València. En la present edició, el primer premi va ser per a M. Ángeles Espert Bosch, de l’IES Clara Campoamor d’Alaquàs; el segon per a Mónica Amat Marco, de l’IES Alcàsser, i el tercer va recaure en M. Consuelo García Ortiz, de l’IES Ximen d'Urrea de l’Alcora.

El Concurs de Cristal·lització a l'Escola està dissenyat per a transmetre als alumnes com es fa i es difon la ciència i com treballen els científics a través d'un format de concurs competitiu. En aquesta competició s'utilitzen tots els elements del mètode científic: des de la recerca al laboratori fins a la presentació de resultats en un congrés. El principal objectiu és ressaltar la importància que té el món dels cristalls en la societat actual i sobretot fomentar l'estudi, el treball sistemàtic, el pensament racional i la comunicació entre els joves estudiants, emprant per a això experiments atractius de cristal·lització.

Més informació: http://www.cac.es/cristalografia/