La professora Mercè Correa Sanz és nomenada nova directora de l’Escola de Doctorat de l’UJI

19/12/2016 | SCP

•  escola-doctorat merce_correa

Mercè Correa Sanz, professora de l’Àrea de Psicobiologia del Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia. | Foto: Damián Llorens

La professora de l’àrea de Psicobiologia en el Departament de Psicologia Bàsica, Clínica i Psicobiologia, Mercè Correa Sanz, ha sigut nomenada directora de l’Escola de Doctorat, en substitució del professor Jesús Lancis, qui va deixar el càrrec desprès d’incorporar-se al Consell de Direcció com vicerector d’Investigació i Doctorat. Correa, qui ocupava la secretària de l’Escola, és directora del Grup de Recerca de Neurobiologia de la Conducta Motivada.

Com a investigadora estudia símptomes patològics com l’anergia i la fatiga mental  i la seua línea d’investigació es centra en els mecanismes cerebrals que regulen la realització d’esforç i la perseverança en el treball per aconseguir objectius. És autora de més de 90 publicacions internacionals, col·laboradora en grups de recerca d’Estats Units i Itàlia i ha tutoritzat la presentació d’una desena de tesis doctorals en les universitats de Connecticut i Jaume I de Castelló.

La nova directora té com a principals objectius en aquesta nova etapa la promoció de la internacionalització i la visibilització de les tesis doctorals,  així com la millora de l’ocupabilitat dels nous doctors i doctores. Per això, comenta Correa, «es promourà la seua integració en una xarxa professional internacional i es fomentarà, amb el suport d’altres serveis universitaris, les ajudes econòmiques a la mobilitat internacional».

Altra de les prioritats de la nova direcció serà fer arribar els avanços científics derivats de les tesis a la societat, no només amb la publicació en mitjans professionals del seu àmbit de coneixement, sinó també amb la difusió en mitjans de comunicació de masses per aconseguir, ha afirmat, «més visibilitat del treball de recerca dels nostres investigadors i investigadores novells». Per últim, la professora espera contribuir a minimitzar l’impacte burocràtic que implica la nova gestió dels estudis de Doctorat a totes les persones implicades.