PaynoPain s'alia amb PayPal per a introduir el «cashless» a l’UJI L'UJI, la primera universitat del país a aplicar el sistema de la multinacional nord-americana

02/12/2016 | SCP

L’estudiantat de la Universitat Jaume I de Castelló compta des d'aquest mes amb un clauer intel·ligent que li permet pagar les fotocòpies, el material de papereria i en la cafeteria sense necessitat de portar diners en efectiu. Amb el simple gest d'acostar el petit clauer al datàfon es realitza la compra, els càrrecs de la qual es poden consultar des d'una app en el telèfon mòbil. Aquesta és la solució de pagament electrònic que han posat en funcionament aquest mes de novembre l'empresa castellonenca instal·lada a l'Espaitec PaynoPain en col·laboració amb la multinacional PayPal.

El clauer ja està sent utilitzat amb normalitat per 1.800 estudiants de l’UJI, que han rebut un crèdit per a les primeres 500 còpies en aquest dispositiu. El sistema s'ha introduït en un primer moment al servei de reprografia i al Cafè dels Sentits de la universitat, amb l'objectiu d'anar estenent-se progressivament a diferents serveis interns i comerços del campus.

El clauer-moneder es recarrega a través d'una app específica que es vincula amb el compte de PayPal de cada alumne. La tecnologia de PayPal, combinada amb el wearable NFC d’easyGOband, garanteix així a l’alumnat un pagament fàcil, ràpid i segur. L'aplicació permet, a més de consultar els diners disponibles i l'històric d'operacions, realitzar recàrregues automàtiques del clauer quan es queda sense saldo amb una quantitat preconfigurada.

La Jaume I és la primera universitat espanyola en la qual el gegant nord-americà del pagament electrònic aplica aquest sistema de la mà de la fintech castellonenca PaynoPain, després d'un llarg període de validacions tècniques i de seguretat. El projecte s'emmarca en l'estratègia de PayPal de connectar amb el públic jove universitari espanyol.

PaynoPain, especialitzada en nous mitjans de pagament segurs i còmodes, assumirà els costos de les comissions sobre les quals basa el seu model de negoci amb l'objectiu d'establir una primera aliança estratègica amb la multinacional nord-americana. Per a l'empresa castellonenca es tracta d'un important pas en la seua consolidació com a fintech de referència després d'aconseguir que la seua polsera intel·ligent, easyGOband, siga utilitzada per a l'accés i com a mitjà de pagament en grans festivals, complexos turístics  i grans esdeveniments de tot el món. Entre altres reconeixements, recentment ha resultat finalista del South Summit en la categoria Fintech.

Fundada el 1998, PayPal segueix al capdavant de la revolució dels pagaments digitals, sempre posant les persones al centre de totes les seues accions. PayPal ofereix les millors formes de gestionar i moure els diners, a través d'una plataforma de pagaments oberta, segura i de tecnologia agnòstica que els negocis utilitzen per realitzar transaccions segures amb els seus clients, tant en línia com en tenda, i cada vegada més a través del mòbil: el 2015, el 28% dels 4.900 milions de pagaments que va processar PayPal es van realitzar a través d'un dispositiu mòbil. Amb 192 milions de comptes de client actives, PayPal és una veritable plataforma global de pagaments, disponible en més de 200 mercats.