L’UJI participa en la creació del mapa de la recerca en comunicació de l’àmbit estatal

07/10/2016 | SCP

Professors del Departament de Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) han participat recentment en una de les reunions finals per a dissenyar un mapa de la recerca en comunicació en l’àmbit estatal. El catedràtic de Comunicació Audiovisual i Publicitat Javier Marzal va ser el coordinador de la sessió celebrada a la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la Universitat de Barcelona, a la qual van assistir més de quaranta investigadors i professionals d’aquesta disciplina.

«En el camp de la comunicació existeix un greu problema perquè ni tan sols tenim codificació Unesco per a les nostres disciplines d’estudi, al contrari que altres camps de la ciència i la tecnologia», argumenta Marzal, qui destaca que l’objectiu del projecte estatal MapCom –finançat pel Pla Nacional d’R+D+i (2014-2017)– és «visibilitzar la tasca investigadora en aquesta disciplina de la manera més àmplia i completa possible».

Més de quaranta investigadors i professionals de la comunicació van participar en la jornada organitzada pel professor Marzal, com a coordinador del subgrup de l’àrea mediterrània de MapCom. L’objectiu de la trobada era aplicar la tècnica d’avaluació qualitativa per a elaborar aquesta diagnosi, que compta amb la col·laboració de 55 universitats espanyoles i està liderada pel catedràtic de Periodisme de la Universitat Complutense de Madrid José Luis Piñuel.

Membres de totes les universitats amb estudis de comunicació de la Comunitat Valenciana, Catalunya, les Illes Balears i Múrcia es van trobar en aquesta reunió, on es van tractar temes com ara el sistema i processos de recerca o la gestió de l’activitat investigadora en aquesta disciplina. La jornada es va organitzar en sis grups de treball integrats per investigadors principals amb almenys dos projectes d’R+D; responsables de grups consolidats de recerca; membres o portaveus de societats científiques; gestors universitaris d’investigació; gestors de la difusió dels resultats i investigadors júnior.

Més informació: http://www.mapcom.es/