Trenta-huit equips d’alumnes de secundària i batxillerat participaran en la tercera edició del Certamen de Cristal·lització en l’Escola organitzat per l’UJI i la Ciutat de les Arts i les Ciències

27/01/2016 | SCP

Trenta-huit equips d’alumnes de secundària de les províncies de Castelló i València participen divendres 13 de maig de 2016 en la final del Certamen de Cristal·lització en l’Escola en el Museu Príncep Felip de València, organitzat pel professor Vicente Esteve de l’àrea de Química Orgànica de la universitat pública de Castelló en col·laboració amb la Ciutat de les Arts i les Ciències. El professorat de l’alumnat inscrit ha participat en un curs de formació que ofereix al personal docent eines didàctiques per incorporar les pràctiques de cristal·lització a les seues classes de ciències.

Les anteriors edicions del Concurs de Cristal·lització a l'Escola han posat de manifest que es tracta d'una experiència molt gratificant per a professorat i alumnat, així com d'una excel·lent via per a interessar als joves pel món de la ciència i, en particular, de la cristal·lografia. El format de “congrés científic” de les diferents fases permet a l’estudiantat de secundària i batxillerat, des d'un punt de vista pràctic, conèixer com es treballa i competeix en els àmbits científics, així com desenvolupar habilitats de comunicació. A més a més, l’organització del concurs ofereix formació al professorat dels IES, seguiment i suport de les experiències a l'aula i desenvolupament d'una comunitat virtual al voltant del concurs.

Més informació: http://www.cac.es/cristalografia/