El concurs «El gust d’investigar» es consolida com a referent dels joves investigadors a Castelló

15/06/2015 | SCP

• El gust d'investigar 2014 gust-de-investigar gust_investigar_2014

Aquesta edició ha comptat amb 121 alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat. | FOTO: VOX UJI

La setena edició del concurs «El gust d’investigar» ha rebut 40 treballs d’investigació, la meitat dels quals es presentaran el pròxim dimarts 16 de juny de 2015 a partir de les 9 hores a l’Aula Magna de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI, durant la reunió científica.  Paral·lelament l’alumnat investigador exposarà 40 pòsters explicatius al vestíbul central de la ESTCE. La jornada finalitzarà a la vesprada amb el lliurament dels premis als equips guanyadors.

Aquest concurs, organitzat per l’ESTCE i el CEFIRE, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Onda, l’empresa UBE i els vicerectorats d’Estudiants i Investigació de l’UJI, ha comptat amb la participació de 120 alumnes de quart d’ESO i primer de batxillerat, tutoritzats per 19 membres del professorat. L’alumnat pertany a centres d’educació secundària de l’Alcora, Almassora, Benicàssim, Borriana, Castelló de la Plana, Onda, València, la Vall d’Uixó i Vila-real. La reunió científica és també una acció formativa del CEFIRE en la qual participaran 20 professors i professores, a banda dels tutors, per a conèixer el funcionament del concurs.

L'objectiu del concurs és que els joves, en equips de dos, tres o quatre i tutoritzats per un membre o dos del seu professorat, desenvolupen un treball d'investigació en diverses àrees de coneixement com ara les matemàtiques, les ciències de la vida, la salut, el medi ambient o la tecnologia.

La disminució del nombre de joves que opta per estudis cientificotècnics és un fet i amb aquesta iniciativa es pretén despertar el nombre més gran de vocacions possibles en aquest camp. La implantació de la LOMCE a partir del pròxim curs acadèmic, amb una reducció de l’oferta d’assignatures vinculades al coneixement cientificotècnic, també podria influir en aquest aspecte.

Des del punt de vista de la formació de l'alumnat, els treballs d'investigació els ajuden a estructurar el pensament i a potenciar una sèrie de capacitats com poden ser la creativitat o el treball en equip, i habilitats com ara redactar informes i defensar-los oralment.

Més informació: https://sites.google.com/site/elgustodeinvestigar/curso-2014-2015