Un doctorant en Física de l’UJI inicia una campanya de crowdfunding per fer un curt que recolze la investigació d’energies renovables

22/05/2015 | SCP

Luca Bertoluzzi, físic i estudiant de Doctorat en el Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics de la Universitat Jaume I de Castelló, ha iniciat una campanya de crowdfunding per finançar un curt d’animació que servirà per a recolzar la investigació d’energies renovables. L’objectiu és mostrar en un parell de minuts com l’energia que produint diàriament està afectant el medi ambient i a la humanitat i l’existència de solucions alternatives.

El curtmetratge s’està realitzant amb tres infografistes i un músic i mescla art de carrer, inspirat en el famós artista Shepard Fairey (Obey) i disseny en moviment. Aquest contrast entre estils antics i moderns queda plasmat en l’ús del 2D i 3D. Fins al moment, està acabat el guió i l’story board i s’espera que la gravació estiga finalitzada a meitat del mes de juliol de 2015.

El projecte és, segons el seu promotor, “una oportunitat per unificar a la comunitat científica i l’artística al voltant d’un problema social actual, amb un tractament didàctic, original i impactant”, perquè un dels principals reptes de la societat és aconseguir energia de forma econòmica i no contaminant i que els governs donen suport a aquest àmbit científic.

L’equip de treball està format per Luca Bertoluzzi, coordinador e investigador d’energies solars; Alexandre Coste, director artístic i editor cinematogràfic; Loic Lombion, codirector artístic, modelador 3D i compositor d’imatge; Jeremy Michel, animador d’efectes especials en 2D; i Martin Colmant, compositor i enginyer de so.

Més informació i primeres imatges en la web del projecte: http://www.kisskissbankbank.com/en/projects/the-plague-of-energy-production