21/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I és la tercera universitat i la cinquena entitat de la Comunitat Valenciana, -comptant empreses, instituts tecnològics i altres centres de recerca- que més recursos econòmics ha obtingut de la concessió de projectes europeus, superant ja els 9,7 milions d'euros, dels quals 7.438.385 euros corresponen a les convocatòries del VII Programa Marc realitzades entre 2007 i 2013, mentre que els 2.294.613 restants pertanyen al nou programa Horitzó 2020 engegat fa tan sols un any.

El director de l'Oficina de Cooperació en Investigació i Desenvolupament Tecnològic (OCIT) de la Universitat Jaume I, Ismael Rodrigo, destaca aquestes xifres com molt positives, explicant que en les convocatòries europees “els grups de recerca de l’UJI habitualment han obtingut un 10% dels recursos concedits al sistema universitari valencià, que és el percentatge que correspondria per grandària i volum de personal investigador. No obstant açò, en els últims dos anys aquest percentatge ha augmentat fins a un 15%, la qual cosa significa que la competitivitat dels projectes presentats per la Jaume I ha millorat i ho ha fet, a més, en un moment en el qual la competència és major. Cada vegada es presenten a les convocatòries europees més projectes i d'un nivell més elevat, d'ací la importància d'haver millorat fins i tot els resultats obtinguts pel personal investigador de la Universitat”.

En el VII Programa Marc els grups de recerca de l’UJI van aconseguir obtenir un total de 28 ajudes. Pel que fa a la convocatòria Horitzó 2020, que substitueix des de 2014 al VII Programa Marc, la Jaume I compta ja amb quatre ajudes concedides, i la xifra es podria incrementar en el que queda d'any. En concret, l'ajuda més quantiosa, d'1.239.364 euros, ha sigut la concedida al Grup de Recerca de Tecnologies Geoespacials Geotec, liderat per Joaquín Huerta, en el marc de la convocatòria de doctorats europeus European Joint Doctorate.

Les ajudes restants concedides corresponen a tres projectes europeus. Es tracta d’ICARE, en el qual l’UJI participa com a soci, amb una dotació de 378.080, a través del Laboratori de Psicologia i Tecnologia (Labpsitec) liderat per Cristina Botella. El projecte REMEB, que comptarà amb la participació del grup de Tecnologia Ceràmica coordinat per Enrique Sánchez, té un pressupost de 280.419 euros. Per la seua banda, el grup d'Enginyeria i Ciència dels Computadors dirigit per Enrique Quintana, participarà amb una dotació de 396.750 en el projecte INTERTWINE.