Professorat de Matemàtiques fomenta la recerca amb l’explicació de les seues investigacions

02/02/2015 | SCP

•  investigacio-matematica Investiga_mates_15DLL29_in

El professorat va explicar de forma senzilla el seu treball de recerca a l'estudiantat. | FOTO: DAMIÁN LLORENS

Professorat del Departament de Matemàtiques de l’UJI ha compartit avui amb l’estudiantat del Grau de Matemàtica Computacional els seus projectes d’investigació, en el marc de les jornades organitzades pels responsables de la titulació i el departament amb la finalitat d’explicar de forma senzilla el seu treball de recerca.

La jornada titulada «En què investiguen els matemàtics de l’UJI» s’ha iniciat amb la intervenció de la professora Irene Epifanio, qui ha fet un repàs sobre la seua trajectòria investigadora que ha abastat diversos àmbits com l’anàlisi d’imatge, l'anàlisi de dades funcionals, per centrar-se últimament en l’aplicació de l’estadística al disseny ergonòmic, en concret, al disseny de les cabines de la força aèria americana.

En la segona intervenció, el professor José Antonio López Ortí ha explicat alguns dels mètodes matemàtics aplicats en astronomia, les diferències que existeixen entre els diferents catàlegs estel·lars (situació dels astres) o les aportacions de la mecànica celeste a la construcció de les teories planetàries. Seguidament, el professor Vicent Gimeno, de l’àrea de Geometria i Topologia, ha abordat alguns aspectes del problema isoperimètric (la recerca de la corba que conté l’àrea més gran) des de diferents perspectives, introduïdes amb exemples coneguts per tothom, com els óssos polars, els plats de paella o l’escuma de la cervesa.

Per últim, la professora Ana Mª Arnal ha centrat la seua exposició en les corbes de Bézier i en les seues múltiples aplicacions, com la tipografia de les impressores, el disseny d’embarcacions o automòbils i l’arquitectura, en obres com el Museo Guggenheim de Bilbao de Frank Gehry o el saló de banquets de Torre la Mina en les Alqueries.

Les jornades continuaran el pròxim dilluns 9 de febrer de 2015 en la sala de graus de l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals amb la participació de quatre membres més del Departament de Matemàtiques: els professors Julio Moyano, David Alonso i Vicent Martínez; i la professora Mª Victoria Ibáñez.

Imatges de l’acte: http://ujiapps.uji.es/com/fotonoticies/arxiu/2015/02/02/jornada-investigacio-matematica/