Tres equips espanyols obtenen la medalla d'or en el concurs de vídeo de l'Any Internacional de la Cristal·lografia

20/02/2015 | SCP

Tres equips espanyols han estat guardonats amb una medalla d'or en el concurs de vídeos de creixement cristal·lí organitzat amb motiu de la celebració de l'Any Internacional de la Cristal·lografia. El jurat, que ha valorat la creativitat, valor estètic, descripció del pla de treball i treball experimental, així com la claredat de les explicacions i els antecedents científics, ha destacat amb la medalla d'or a cinc grups, tres d'ells de centres educatius espanyols.

L'equip guanyador de la semifinal autonòmica valenciana i segon a nivell nacional del Concurs de Cristal·lització a l'Escola, IES Massamagrell, és un dels guanyadors al costat del Col·legi Salesianos San Isidro La Orotava i la Escola Garbí Pere Vergés Esplugues. Més de 7.000 alumnes de secundària van participar en el concurs organitzat pel Consell Superior de Recerques Científiques i el Grup especialitzat de Cristal·lografia (GE3C) amb el suport de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), entre altres patrocinadores.

El professor del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la Universitat Jaume I, Vicente José Esteve Cano, membre del comitè nacional organitzador de l'Any Internacional de la Cristal·lografia i responsable del mateix en l'àmbit de la Comunitat Valenciana ha felicitat els equips guanyadors i ha recordat que l’experiència del concurs va ser molt gratificant per a professorat i alumnat, així com d'una excel·lent via per a interessar als joves pel món de la ciència i, en particular, de la cristal·lografia. El format de “congrés científic” de les diferents fases va permetre a l’estudiantat de secundària, des d'un punt de vista pràctic, conèixer com es treballa i competeix en els àmbits científics, així com desenvolupar habilitats de comunicació.

Tots els vídeos guardonats en les diferents categories es poden visualitzar en: