REMEB es presenta en Infoday Regional H2020 sobre el Clima com una opció eco sostenible en el tractament d'aigües

11/11/2015 | SCP

La jornada Infoday Regional H2020 sobre Clima, organitzada per la Confederació d'Organitzacions Empresarials de la Comunitat Valenciana (CIERVAL) i la Xarxa d'Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana (REDIT), ha conegut de primera mà les singularitats que caracteritzen el projecte europeu REMEB que, impulsat per l'empresa FACSA i altres onze socis més de cinc països, entre els quals es troba l’UJI, persegueix la fabricació de membranes a partir de matèries primeres de ceràmiques i residus agro-industrials com el orujillo, la pols de marbre i la chamota de la pròpia indústria ceràmica.

Enrique Sánchez Vilches, catedràtic d'Enginyeria Química de la Universitat Jaume I de Castelló, ha desglossat en una ponència els criteris que caracteritzen aquesta iniciativa, quant a sostenibilitat, clima, medi ambient, aigua, ecoinnovació i aprofitament de recursos i matèries primeres. El catedràtic ha indicat que les matèries primeres empleades són residus no aprofitables en la indústria i que no existeixen referències de membranes comercials similars al mercat.

Tal com ha descrit, la tecnologia consisteix, de manera bàsica, en una combinació de procés biològic amb tecnologia de membranes, on se separen els microorganismes de l'efluent final. El principal avantatge de la tecnologia MBR, segons Sánchez Vilches, seria l'alta qualitat de l'efluent tractat, podent-se reutilitzar bé per a reg o bé en processos industrials. A més, es tracta d'una membrana ceràmica de baix cost, bastant inferior a les membranes comercials que hi ha al mercat, la qual cosa permet obrir noves línies de negoci en aquest àmbit.

Aquest Infoday forma part del conjunt de jornades informatives temàtiques i de networking que organitza la Generalitat Valenciana en col·laboració amb CDTI, Ivace, Ruvid, Seimed i Redit amb el propòsit d'aprofundir als programes de treball 2016-2017 quant als reptes i prioritats del programa de finançament de la recerca i la innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea.