La revista «adComunica» se situa en el lloc número 13 de les revistes científiques espanyoles en l’àmbit de la comunicació segons Google Scholar Metrics

26/09/2014 | SCP

La revista adComunica, editada per l’associació adComunica i els Departaments de Ciències de la Comunicació de la Universitat Jaume I de Castelló i la Universitat Complutense de Madrid, ocupa el lloc número 13 d’Espanya en l’àmbit de les revistes científiques de comunicació, segons l’estudi realitzat pel grup d’investigació EC3: Avaluació de la Ciència i de la Comunicació Científica de les universitats de Granada i Politècnica de València amb les dades de Google Scholar Metrics.

Amb tan sols set números, la revista semestral adComunica. Revista Científica de Estrategias, Tendencias e Innovación en Comunicación dirigida pels professors del Departament de Ciències de la Comunicació de l’UJI Andreu Casero i Javier Marzal, s’està posicionant com una revista científica de prestigi en el camp de la recerca en comunicació, al que contribueix el fet que haja sigut indexada per nombrosos índexs i catàlegs com, per exemple, DICE (Difusión y Calidad Editorial de las Revistas Españolas de Humanidades y Ciencias Sociales y Jurídicas), RESH (Revistas Españolas de Ciencias Sociales y Humanidades), i en la base de dades Latindex, sistema d’informació sobre revistes de recerca científica de l’àmbit llatinoamericà.

En abril de 2012 Google va llançar el seu sistema d’avaluació de revistes científiques Google Scholar Metrics que ofereix rànquings generals de revistes per llengües, però que no permet agrupar i ordenar les revistes segons el seu país de publicació (llevat de la llengua anglesa). Els membres del grup d’investigació EC3 han identificat les revistes espanyoles i les han ordenat per disciplines.

Google Scholar Metrics cobreix revistes que hagen publicat almenys un centenar d’articles en el període 2009-2013 i que hagen rebut alguna cita. Les revistes s’ordenen segons l’índex h (impacte de les publicacions quantificat mitjançant les cites que reben per nombre d'articles) i la recerca es va realitzar entre el 27 de juny i el 2 de juliol de 2014.