22/05/2014 | SCP

El fet de conèixer com viuen persones d’edats, aficions i països diferents un esdeveniment social com és el Mundial de Futbol és l'objectiu de l'estudi d'abast internacional World Cup Game que han realitzat investigadors de la Universitat Jaume I de Castelló i de la Universitat de València, en col·laboració amb la Universitat Pompeu Fabra i la Universitat Federal de Sao Paulo. La resposta emocional davant un esdeveniment socialment compartit i per tant, influït per moltíssimes variables, com és el Mundial de Futbol que se celebrarà aquest estiu a Brasil, és molt interessant per a l'estudi i la comprensió del benestar psicològic.

L’objectiu de l’estudi és conèixer la manera en què persones de diferents països, interessades o no en el futbol, viuran aquest esdeveniment esportiu. D'aquesta manera, l'objectiu de la recerca és doble. D'una banda, explorar la resposta emocional individual davant aquest esdeveniment futur, i d’altra banda, analitzar possibles diferències entre persones de diferents països, especialment si es considera que els significats, la història i les vivències que evoca el Mundial de Futbol poden ser molt diferents d'un país a un altre.

En aquesta recerca poden participar persones de qualsevol edat i nacionalitat, siguen o no aficionades al futbol. Els participants han de contestar, per Internet, unes enquestes breus (no trigaran més de deu minuts) que es faran abans i durant el Mundial de Futbol. Quan acabe el Mundial, es realitzarà un sorteig de tres tauletes tàctils 3GO de 10' entre tots els que hi hagen participat. Rocío Herrero, investigadora del Laboratori de Psicologia i Tecnologia Labpsitec de l’UJI, explica que «de moment ja hi participen seguidors d'Argentina, Espanya, Xile, Brasil, França i Itàlia, i el propòsit és que s’hi afegisquen més persones, d'aquestes i d'altres nacionalitats, que hi col·laboren voluntàriament, i per això fem una crida oberta perquè hi participen».

L'estudi serà pioner pel que fa a la comparació de les vivències de persones de diferents països. Les característiques de l'estudi, el rànquing de països que hi participen, el resultat del sorteig final i les troballes que se’n deriven quan acabe es publicaran a la pàgina web de l'estudi.

Enllaç per a participar-hi.