Instituts de L'Alcora i Nules participen en el final nacional del Concurs de Cristal·lització a l'Escola

08/05/2014 | SCP

Quatre instituts de la Comunitat Valenciana, dos d'ells de la província de Castelló, participaran en la final del Concurs de Cristal·lització a l'Escola que enguany s'organitza per primera vegada a nivell nacional amb motiu de la celebració en 2014 de l'Any Internacional de la Cristal·lografia (IYCr2014). La final tindrà lloc el dissabte 10 de maig a la seu central del Consell Superior d'Investigacions Científiques (CSIC) a Madrid i en ella competiran els 40 equips finalistes formats per 120 alumnes i 40 professors de secundària de tot Espanya.

En concret, els instituts de la província de Castelló que competiran en el final són l'IES Ximén d'Urrea de l'Alcora,  amb un projecte coordinat per la professora Mª Consuelo García Ortiz en el que participen els alumnes Irene Centelles, Nerea Montoya  i Aleix Tena. També han passat a la final els alumnes Neus Roque, Víctor Pozo i Mercedes Castelblanque de l'IES Gilabert de Centelles de Nules, coordinats pel professor Fran Villanúa. Completaran la representació de la Comunitat Valenciana el Col·legi Hermanas Mantellate de València i l'IES Massamagrell d'aquesta localitat.

A la semifinal territorial celebrada el passat 4 d’abirl a València van participar un total d'onze equips segons explica el professor del Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la Universitat Jaume I, Vicente José Esteve Cano, membre del comitè nacional organitzador de l'Any Internacional de la Cristal·lografia i responsable del mateix en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. Esteve Cano destaca que es tracta d'una experiència molt gratificant per a professorat i alumnat, així com d'una excel·lent via per a interessar als joves pel món de la ciència i, en particular, de la cristal·lografia. El format de “congrés científic” de les diferents fases permet als estudiants de secundària, des d'un punt de vista pràctic, conèixer com es treballa i competeix en els àmbits científics, així com desenvolupar habilitats de comunicació.

A nivell nacional, han sigut més de 7.000 els alumnes de secundària que han participat en les vuit semifinals territorials del Concurs de Cristal·lització a l'Escola, una activitat organitzada pel CSIC i el Grup Especialitzat de Cristal·lografia (GE3C) amb finançament de la Fundació Espanyola de Ciència i Tecnologia (FECYT), entre altres patrocinadors.

Vídeo de la final territorial celebrada a València

Concurso Cristal·lització a l'Escola i pàgina de Facebook

Any Internacional de la Cristal·lografia