La professora de l’UJI Nadezda Apostolova ha sigut guardonada amb el premi de la diàspora macedònia

25/03/2014 | SCP

• Nadezda Apostolova  premi-Nadezda-Apostolova nadezda-apostolova

Nadezda Apostolova compta ja amb una notable carrera com a investigadora en el camp de la biomedicina. | FOTO: VOX UJI

La professora ajudant de Farmacologia del Departament de Medicina de la Universitat Jaume I de Castelló, Nadezda Apostolova, ha sigut guardonada amb el premi «40 under 40», convocat per primera vegada enguany per l’organització més representativa de la comunitat macedònia a l’estranger, la United Macedoniam Diaspora (UMD).

Nadezda Apostolova, natural de Skopje, compta ja amb una notable carrera com a investigadora en el camp de la biomedicina, iniciada a la Universitat dels Sants Ciril i Metodi, on va obtenir la seua llicenciatura en Biologia el 2001, per a passar després a l'Institut de Biologia Molecular i Cel·lular de les Plantes de la Universitat Politècnica de València, on va ser becària entre 2001 i 2002, i continuar a la Universitat de València, en el Departament de Farmacologia de la qual va obtenir el seu doctorat el 2008.

Fa dos anys, va rebre el Young Investigator Award, concedit per la Federació Europea de Ciències Farmacològiques, i des de l'any 2013 és la responsable de l'Àrea de Farmacologia de la Universitat Jaume I. La seua candidatura va ser promoguda pel cònsol de la República de Macedònia a la Comunitat Valenciana, Carlos Flores Juberías, professor de la Universitat de València.

Aquest premi va ser concebut per a distingir els quaranta macedonis de menys de quaranta anys que més destaquen pels seus assoliments en qualsevol dels camps de la vida social dels seus països d'acollida, a fi de projectar les seues trajectòries com a elements de referència per als restants membres d'aquesta comunitat en qualsevol lloc del món.

La UMD és una organització no governamental consagrada a la promoció dels interessos i necessitats dels macedonis de la diàspora i de les seues comunitats. Amb seu a Washington DC, té delegacions a nombroses ciutats dels EUA, així com a Austràlia, Canadà, i diverses capitals europees, des de les quals treballa per a mantenir els vincles d'unió entre els membres d'aquesta comunitat en un món cada vegada més globalitzat, al mateix temps que per a defensar els seus punts de vista en aquelles qüestions que li resulten d'importància vital.

Font: Universitat de València