Juny

Juny
Ciència UJI TV cienciatv index

Ciència accessible

La Universitat Jaume I vol fer la ciència accessible a totes les persones, per la qual cosa ha engegat una iniciativa perquè els continguts audiovisuals del videobloc Ciència UJI TV no tinguen barreres. Amb aquest fi, tots els vídeos de producció pròpia estan sent subtitulats específicament per a persones sordes i s'està realitzant audiodescripció per a persones cegues en aquells continguts que ho requereixen.

El gust d'investigar

«Us reconec com a científics», ha afirmat el professor de la Universitat Jaume I Ignacio Morell moments abans de desvelar el nom de les recerques premiades en la cinquena edició d’«El gust d'investigar» perquè «l'important és el camí i l'entusiasme que hi heu posat».

Premis Suschem-España

El treball presentat per Candela Segarra Almela, estudiant de doctorat en el Departament de Química Inorgànica i Orgànica de la Universitat Jaume I, ha resultat finalista en la categoria Predoc dels Premis Suschem-España Jóvenes Investigadores Químicos. Aquests premis, atorgats per la Plataforma Tecnològica Espanyola de Química Sostenible, pretenen realitzar un reconeixement públic al treball dels joves investigadors en l’àmbit de la química a escala nacional.

Rànquing IUNE

L'edició de l'Observatori de l'Activitat Investigadora de la Universitat Espanyola (IUNE) de 2013 situa la recerca de la Universitat Jaume I en el número 11 entre les 73 universitats públiques i privades espanyoles, pel que fa a cites per nombre de professorat.

Economia de l'hidrogen

Investigadors i investigadores de diferents centres de recerca europeus d’Itàlia, Portugal, Suïssa, Alemanya i Espanya es reuneixen durant aquesta setmana en la Universitat Jaume I de Castelló per debatre sobre la generació de combustibles a partir de l’hidrogen generat amb llum solar i amb materials plàstics de baix cost.

Test per a la detecció ràpida de Legionella

L'empresa castellonenca Biótica, situada en el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, Espaitec, ha presentat el seu test Legipid-MP4 (test ràpid per a la prevenció i control de la Legionella) durant el XII Congrés Español de Salut Ambiental celebrat recentment a Granada

Mapa dels enzims

L'avanç obtingut per investigadors de l’UJI i la UV millorarà l'eficiència en el disseny de medicines i de biocatalitzadors.

Premi europeu per a una tesi de l'UJI

Beatriz Cerezo Merchán, becària en el Departament de Traducció i Comunicació de la Universitat Jaume I, ha obtingut el Premi a la Millor Tesi Doctoral de l'àrea de traducció i interpretació l'any 2012 (Young Scholar Prize) atorgat per la European Society for Translation Studies (EST).

Ukhupacha

El Projecte Ukhupacha ha finalitzat una nova expedició al Perú que durant els mesos de maig i juny ha dut a terme treballs de camp en la zona arqueològica de la Petaca, en la província de Chachapoyas.

Grups d'excel·lència

La Generalitat Valenciana ha distingit com a grups d’excel·lència tres grups més de la Universitat Jaume I.

Vocabulari científic: catàlisi

Sergio Martí, investigador del grup de Química Computacional de l’UJI, descriu el concepte catàlisi.

Vocabulari científic: Estat de transició

Sergio Martí, investigador del grup de Química Computacional de l’UJI, descriu el concepte «estat de transició».

Vocabulari científic: Promiscuïtat enzimàtica

El catedràtic de Física Química Vicent Moliner, coordinador del grup de Bioquímica Computacional de l’UJI, descriu el concepte promiscuïtat enzimàtica.