Juliol

31/03/2015 | SCP

Juliol
Félix Hernández dades-drogues-castello index

Dades sobre el consum de drogues

L'anàlisi d'aigües residuals a través de biomarcadors urinaris permet detectar de forma fiable el consum real de drogues en una ciutat.

contaminacio aire nou-index-qualitat-aire index

Nou índex de qualitat de l’aire

Els investigadors de la Unitat de Mineralogia Aplicada i Ambiental de la Universitat Jaume I de Castelló Teófilo Sanfeliu i Ana Belén Vicente, junt amb la col·laboració de l'investigador del Departament d'Agroquímica i Medi Ambient de la Universitat Miguel Hernández d'Elx Manuel Jordà, han establit un nou índex de qualitat de l'aire que té com a base el poder establir un criteri que servisca com a eina per a comprendre d'una manera més fàcil i clara la qualitat de l'aire que es respira en una àrea.

Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics dfo-tres-nous-projectes index

3 nous projectes europeus

Investigadors e investigadores del Grup de Dispositius Fotovoltaics i Optoelectrònics (DFO) de la Universitat Jaume I de Castelló, dirigit pel catedràtic de Física Aplicada Juan Bisquert, han aconseguit 3 nous projectes d’investigació en la convocatòria del 7é Programa Marc de la Unió Europea amb una subvenció d’1.026.000 euros.

Beatriz Gil-Juliá experiencia-uci index

Afectació emocional en una UCI

L'ingrés en una Unitats de Vigilància Intensiva (UCI) és una experiència estressant i disruptiva per a les persones implicades, especialment els pacients, que en un 20% dels casos presenten ansietat i en un 23-27% depressió, i els seus familiars, en els que el percentatge d'ansietat s'eleva a un 76 i el de depressió a un 42-60%.

Mario Masó Agut tesi-mario-maso-agut index

Leopoldo Querol Roso

La tesi defensada en la Universitat Jaume I per Mario Masó Agut sobre la vida i l'obra del pianista Leopoldo Querol Roso reivindica la figura i la transcendència d'aquest músic nascut en 1899 a Vinaròs que va arribar a ser un pianista de referència a nivell nacional i va jugar un paper clau en la recuperació de la vida musical espanyola després de la Guerra Civil i, posteriorment, en els inicis musicals de les televisions espanyola i francesa.

L’UJI 7 en qualitat i d'excel·lència

La qualitat i l'excel·lència en la investigació estan posicionant a la Universitat Jaume I com una universitat puntera a nivell nacional i internacional.

Solar Decathlon Europe

La Universitat Jaume I, en col·laboració amb la Universitat VIA University Collage en Horsens, Dinamarca, sol·licitarà oficialment participar en la competició universitària internacional Solar Decathlon Europe 2014.

Guillermo Sanahuja Peris comunicacio-esport-etapa-adolescent index

Comunicació corporativa de l'esport

L'esport professional a Espanya, a pesar de ser un fenomen capaç de suscitar grans audiències i xifres milionàries, es troba encara en una etapa “adolescent” en allò que a comunicació corporativa i màrqueting es refereix, segons conclou la tesi defensada pel doctor Guillermo Sanahuja Peris en la Universitat Jaume I de Castelló, que aborda la situació d'un sector a penes investigat a pesar del seu potencial.