Juny

31/03/2015 | SCP

Juny

Investigadors de secundàdia

La IV Reunió Científica “El gust d’investigar” ha reunit durant la jornada de dimarts 26 de juny de 2012 a més d’un centenar de persones, entre estudiantat, professorat i familiars.

L'UJI torna a liderar un dels quatre programes del Stork 2.0

Els tècnics del Gabinet de Planificació i Prospectiva Tecnològica i del Laboratori d’Innovació Tecnològica (TecLab) de la Universitat Jaume I de Castelló tornen a liderar un dels quatre programes pilot del projecte europeu Stork 2.0, en concret, el dedicat a l’aprenentatge i qualificacions acadèmiques.

Estació d'anàlisi de Legionella

Biótica, empresa ubicada en Espaitec, Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, que desenvolupa tècniques ràpides per a la detecció i quantificació microbiològiques, ha posat en marxa a les instal·lacions de la piscina de l'UJI una estació de mostratge i anàlisi de Legionella amb test ràpid.

La tesi més consultada

El treball d’investigació defensat en 2003 per la professora associada de l’UJI, Ana María Saorín Iborra, titulat “Las cartas de queja en el aula de inglés para turismo: Implicaciones pedagógicas basadas en el uso de recursos de cortesía” és la tesi més consultada del repositori Tesis Doctorals en Xarxa (TDX) des de la seva posada en marxa en 2001.

L’UJI encapçala el rànquing I-UGR

La Universitat Jaume I de Castelló encapçala la investigació en Comunicació a nivell nacional segons els "Rànquings I-UGR d'Universitats Espanyoles segons Camps i Disciplines Científiques" basats en l'investigació publicada en les revistes internacionals de major impacte i visibilitat.

Joaquín Huerta Guijarro noves-tecnologies-imatge index

Eina de recerca ambiental

L'Institut de Noves Tecnologies de la Imatge de la Universitat Jaume I (UJI) ha participat en el disseny d'una eina informàtica que integra tota la informació sobre la coberta forestal, la sequera i la biodiversitat produïda per diversos sistemes europeus d'observació de la Terra.

Sisena amb major impacte científic

La Universitat Jaume I s'ha posicionat com la sisena universitat espanyola amb una producció científica de major impacte segons els rànquings recollits per l'informe CYD 2011 que inclou dades de 51 universitats públiques i privades espanyoles.

Ermitori de la Mare de Déu de l'Adjutori de Benlloch ermitori-mare-deu-benlloch index

Ermitori de la Mare de Déu

Quasi tres segles després que es construïra l'ermitori de la Mare de Deu de l'Adjutori de Benlloch, el projecte dirigit per dos professors-investigadors del Grau d'Enginyeria d'Edificació de la Universitat Jaume I ha permès solucionar els problemes estructurals d'estabilitat derivats de la fonamentació que portava arrossegant la construcció des de la seua construcció en 1742.