Biótica certifica internacionalment el seu test per a la detecció ràpida de Legionella pneumophila

18/05/2015 | SCP

L'empresa Biótica, ubicada en el Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I, ha rebut el reconeixement internacional del seu test per a la detecció de Legionella pneumophila, Legipid ® Legionella Bioalarm. La certificació ha sigut atorgada per la prestigiosa institució AOAC Research Institute després d'una extensa avaluació independent. El test recentment certificat (AOAC-RI 111101) és una forma ràpida, econòmica i simple d'anàlisi que revoluciona la detecció d'aquest bacteri patogen en les aigües.

Biótica, Bioquímica Analítica, S.L. és una Empresa Innovadora de Base Tecnològica (EIBT) que desenvolupa tècniques ràpides per a la detecció i quantificació microbiològiques basades en la combinació de molècules de reconeixement, com els anticossos, amb nanomaterials avançats, com les partícules paramagnètiques.

El director científic de Biòtica, G. Rodríguez, ha destacat la importància de la certificació internacional del test per AOAC, ja que s'aconsegueix després d'una intensa avaluació tècnica per una tercera part independent. “Legipid ® Bioalarm Legionella s'ha sotmès a centenars de proves durant uns quants mesos per a obtenir la certificació internacional, incloses les avaluacions de la sensibilitat, especificitat, facilitat d'ús, documentació, robustesa i eficiència. Aquesta extensa avaluació d'AOAC inclou rigoroses proves independents i l'avaluació a fons per examinadors experts que han resolt concedir a Biòtica el prestigiós certificat Performance Tested Methods d'AOAC".

Com explica el Director Científic de Biòtica, G. Rodríguez: "Legionella pneumophila és un dels principals agents causants d'un tipus greu de pneumònia anomenada legionel·losi, i és la principal causa de casos esporàdics i brots de legionel·losi (91,5%). La malaltia té un 15% de casos fatals. El risc de contraure la malaltia és major en ancians i persones inmunocompromeses, i s’adquireix per inhalació d’aerosols formats en les aigües en què habita aquest bacteri (torres de refrigeració, dutxes, spas, fonts ornamentals, piscines, etcètera)".

La prova detecta el bacteri en qüestió de minuts, no dies, i en un significatiu estalvi de costos en comparació amb qualsevol altre mètode convencional. L'Organització Mundial de la Salut (OMS) diu que la incidència de la legionel·losi és cada vegada major. Per tant, la detecció ràpida i senzilla d'aquests patògens causants de malalties a l’aigua es fonamental per a la prevenció de la salut i la seguretat, i evitar responsabilitats.

El certificat internacional del kit proporciona un aval tècnic molt exigent als laboratoris interessats a utilitzar el kit per als seus clients i facilitarà la seua acreditació per a oferir aquesta anàlisi. El Ministeri de Salut Pública ha considerat rellevant la certificació internacional per a la incorporació efectiva d'aquest tipus d'anàlisi ràpida de Legionella pneumophila en la legislació.

Sobre AOAC

AOAC International és una associació científica sense ànim de lucre fundada en 1884 amb seu als Estats Units dedicada a publicar mètodes estandarditzats d'anàlisi dissenyada i avaluats per a augmentar la confiança en els resultats de les anàlisis químics i microbiològics. Les agències governamentals i organitzacions civils sovint requereixen que els laboratoris utilitzen mètodes de l'AOAC. AOAC International compta amb 10 seccions a Amèrica del Nord, i 7 seccions en la resta del món. A Europa es va establir en 1989.