La firma d’espaitec Cuatroochenta desenvolupa les primeres aplicacions per a smart phone sobre innovació i escena cultural de Castelló

18/05/2015 | SCP

La firma d'espaitec Cuatroochenta ha desenvolupat diverses aplicacions per a “smart phone” després d'haver constatat que l'augment de vendes de telèfons intel·ligents al llarg de l’any passat animara a moltes empreses a desenvolupar les seues pròpies aplicacions. La major part d'elles són aplicacions de descàrrega gratuïta de caràcter informatiu que pretenen ampliar la cartera de serveis oferits.

Cuatroochenta és una joint venture creada a finals de 2010 per les empreses informàtiques Sinergics, amb seu en l'espaitec, Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I i AticSoft, instal·lada en el CEEI de Castelló, que compta a més amb la cobertura de l'empresa d'intel·ligència competitiva R&MK, spin-off de l’UJI, i Dinema, agència de comunicació especialitzada en gestió de comunitats virtuals.

Entre les aplicacions desenvolupades per Cuatroochenta, destaca la del Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Universitat Jaume I de Castelló (espaitec) i la del blogzine nomepierdoniuna.net, ambdues ofereixen serveis, notícies i accés a un ampli ventall de recursos específics de Castelló. La jove empresa ja treballa en altres sistemes operatius com Android i en noves aplicacions de mobilitat urbana i del sector turístic i farmacèutic, també per a la iPad.

La primera aplicació que va estar operativa i que més usuaris registra en aquests moments és la del blogzine sobre actualitat cultural de Castelló i àrea metropolitana nomepierdoniuna.net, que des que es va presentar a finals d'octubre amb un concert sorpresa de Santi Campos (Amics Imaginaris) al carrer –convocat a través de xarxes socials-, ha superat ja els 500 usuaris. A més d'oferir els continguts més rellevants del portal, com els vídeos musicals de producció pròpia de NMPNU TV i la galeria de moda del carrer Street Style, l'aplicació interrelaciona l'agenda de música i espectacles amb un mapa de localització en Google, convertint-la en una guia útil per a seguir de prop l'escena comarcal.

En el cas d'espaitec de l'UJI, Cuatroochenta ha desenvolupat una ferramenta pràctica enfocada a ampliar la cartera de serveis que presta a les empreses del parc i a la universitat, reafirmant també així la seua vocació com referent de la innovació i la diversificació del teixit empresarial de la província. L'aplicació de l'espaitec ofereix un directori d'empreses instal·lades o vinculades al parc per sectors i una agenda amb esdeveniments relacionats amb la innovació, les noves tecnologies i els emprenedors, així com tota la informació de servei relativa al Parc Científic, Tecnològic i Empresarial de la Jaume I.

Realitat augmentada

Les pròximes a posar-se en servei en Apple Store -totes elles de forma gratuïta- estaran relacionades amb el sector turístic, també desenvolupades per Cuatroochenta. Les aplicacions aglutinen i tradueixen per a smart phones serveis i recursos turístics amb l'objectiu de fer-los més accessibles per als visitants: punts d'interès, rutes, esdeveniments, fotografies i vídeos, directori de restaurants… Com principal singularitat, aquestes aplicacions turístiques compten amb un dispositiu de realitat augmentada, amb el que es pot accedir a informació sobre les imatges que capta la càmera de vídeo del mòbil en temps real.

La signatura de l'espaitec ha obert recentment tres noves línies de treball. D'una banda, el desenvolupament d'aplicacions per a iPhone relacionades amb la mobilitat urbana en distintes ciutats espanyoles i, d'un altre, aplicacions per a la iPad específiques del sector turístic i el farmacèutic. Cuatroochenta també prepara noves versions per a altres sistemes operatius de mòbil com Android de Google.