El nou canal, Ciència UJI TV, aproparà la labor dels investigadors amb vídeos en valencià, espanyol i anglès

18/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I engega el videobloc  Ciència UJI TV en una clara aposta pel contingut audiovisual i multilingüe per comunicar i divulgar la ciència a la societat. Vídeos sobre avanços en investigació aconseguits al campus castellonenc, material divulgatiu de les diferents disciplines científiques, continguts produïts pels grups i instituts d'investigació de la universitat i notícies de mitjans de comunicació, són alguns dels continguts que es recullen ja al canal i als quals periòdicament s'aniran sumant noves propostes amb la finalitat d'oferir una eina que estructuri i faciliti l'accés a tot tipus de material audiovisual relacionat amb la Universitat en matèria d'investigació, tecnologia i innovació.

El canal Ciència UJI TV està gestionat per la Unitat de Cultura Científica i de la Innovació (UCC+i), adscrita al Servei de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I (UJI) de Castelló i integrada a la xarxa de UCC+i de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri de Ciència i Innovació. El projecte compta així mateix amb el patrocini de la Fundació Caixa Castelló Bancaixa, entitat col·laboradora del Pla de Promoció de la Investigació de l’UJI; i de les empreses de Gimeno Servicios Facsa i Iproma.

Amb la finalitat d'arribar al públic més ampli possible, els vídeos produïts pel Servei de Comunicació i Publicacions es troben disponibles en català i espanyol, a més de subtitulats en anglès. Els continguts estan agrupats en tres seccions. “Actualitat científica” inclou notícies, reportatges i entrevistes vinculades a resultats d'investigacions, i informació sobre temes d'actualitat abordats per investigadors de l’UJI. En la categoria “Difusió de la ciència” tenen cabuda vídeos de divulgació científica per ser utilitzats en l'àmbit universitari i pre-universitari; videopresentacions dels grups d'investigació i instituts de l’UJI; vídeos especials sobre anys internacionals; vídeos sobre les possibles sortides en investigació de cadascuna de les titulacions; resums de conferències científiques i/o congressos realitzats a la Universitat, etc. Finalment, “Formació en comunicació científica” incorpora vídeos de caràcter formatiu per a investigadors i investigadores sobre com comunicar i divulgar ciència.

Per donar una major visibilitat als continguts, el videoblog està vinculat a la secció Ciència UJI TV del canal de la Universitat Jaume I en YouTube. A més, els vídeos també es publicaran en altres canals de la universitat a les xarxes socials, entre el que destaca Facebook i Twitter; així com en canals especialitzats en informació científica com la plataforma espanyola SINC i l'europea Alphagalileo, a més del propi portal web universitari. Per a la seva engegada, el videoblog ha recopilat prop d'una trentena dels vídeos més interessants relacionats amb l’UJI i la ciència dels últims anys.

Ciència UJI TV: http://blogs.uji.es/cienciatv/