L'UJI aposta per l'audiovisual per a comunicar i difondre la ciència amb la creació d'un videobloc i un canal en You Tube

14/04/2015 | SCP

La Universitat Jaume I de Castelló aposta per l'audiovisual com a format modern i eficient per a comunicar i difondre la ciència i el desenvolupament tecnològic a la societat. La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació, creada per la Universitat en col·laboració amb la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) i adscrita al Servei de Comunicació i Publicacions, ha obert en You Tube el canal Ciència UJI TV, on recupera una selecció de vídeos relacionats amb la investigació en el campus a què se n'aniran sumant noves propostes audiovisuals.

El canal de You Tube és el primer pas d'aquesta aposta per l'audiovisual científic que avançarà en les pròximes setmanes amb la posada en marxa del videobloc Ciència UJI TV. El bloc canalitzarà la difusió de vídeos tant de producció pròpia de la Universitat com tots aquells relacionats amb la ciència en el campus, organitzant-los en tres apartats: actualitat científica, difusió de la ciència i formació en comunicació científica.

La Unitat de Cultura Científica i de la Innovació de la UJI s'integra en la xarxa d'UCC+i impulsada pel Ministeri de Ciència i Innovació a través de la FECYT a fi de millorar la cultura científica i tecnològica de la societat. La UCC+i de l’UJI treballarà en diferents camps relacionats amb la comunicació i la divulgació de la ciència. Entre les primeres activitats cal destacar la coordinació i difusió de les activitats organitzades en la Universitat Jaume I amb motiu de la Setmana de la Ciència, efemèride que se celebra a Europa al voltant del mes de novembre per a acostar la ciència a la ciutadania.