L’UJI organitza la I Setmana de Ciència i Tecnologia

12/05/2015 | SCP

La Universitat Jaume I ha organitzat la I Setmana de Ciència i Tecnologia que tindrà lloc del 14 al 17 de maig a diferents espais de la Universitat Jaume I. Les activitats d’aquestes jornades formen part del programa de la 4a Trobada de Portes Obertes a la Societat. Viu la teua Universitat 2008.

La setmana començarà amb les conferències de divulgació científica, que es portaran a terme a la Llotja del Cànem, seu de la Universitat a la ciutat. La primera d’aquestes conferències porta el títol de “El retrobament de les matemàtiques i l’enginyeria” i estarà impartida per el catedràtic de Matemàtica Aplicada de la Universitat Politècnica de Madrid i director de la Càtedra d’Innovació, Creativitat i Aprenentatge (INCREA) de l’UJI, Francesc Michavila, el dimecres 14 de maig a les 19 hores. La catedràtica de Química Inorgànica de la Universitat Jaume I, Purificación Escribano, donarà també una xerrada a la mateixa hora del dijous 15 de maig amb el títol “Cap a una societat científica?: el cas de la química”. Finalment, aquesta primera part de la Setmana de Ciència i Tecnologia conclourà amb “Sense ciència no hi ha cultura”, l’ultima de les conferències de divulgació científica a càrrec de Manuel Toharia, Director del Museu de les Ciències Príncipe Felipe de València.

D’altra banda, aquesta I Setmana de Ciència i Tecnologia també acollirà el dissabte 17 de maig les II Jornades de divulgació científica dins del marc de la 4a Trobada de Portes Obertes a la Societat. Viu la teua universitat. A la jornada, tindrà lloc la xerrada “Màgia en la teoria de codis", que correrà a càrrec de Juan Carlos Ruiz de Arcaute Cantera i Pedro Alegría Ezquerra, a les 11 hores en l’aula magna de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques. Paral•lelament, de 10 a 12.30, es portaran a terme visites guiades a laboratoris de l’àmbit de les enginyeries, a l’Hivernacle, al laboratori de gràfics i jocs, i al taller de disseny. Finalment, les activitats d’aquesta jornada conclouran amb a una mostra de robots a l’àgora universitària.

Els actes que es portaran a terme a la Setmana de Ciència i Tecnologia tenen per objectiu generar un ambient de major comprensió i interès per la ciència i la tecnologia, per la seua aportació a la resolució de problemes, així como per la funció social que els científics desempenyen. Amb aquestes activitats també es pretén motivar la vocació per la ciència dels joves així com l’elecció per part dels estudiants de secundaria del batxillerat científic-técnic; una modalitat en descens que està generant una carència de professionals científics a l’àmbit laboral.

Més informació al programa d’activitats de la 4a Trobada de Portes Obertes a la Societat, Viu la teua universitat: http://www.viulauji.uji.es.