L’UJI i Reciplasa signen un conveni per estudiar la viabilitat dels combustibles derivats de residus

11/05/2015 | SCP

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Francisco Toledo i el president de l’empresa Reciplasa, Alberto Fabra han signat un conveni per l’execució de la segona fase de l’estudi d’alternatives de valoració de la fracció mescla de la planta de reciclatge i compostatge d’Onda. L’estudi el realitza el Grup d’Investigació d’Enginyeria de Residus-Ingres, dirigit pel professor Antonio Gallardo.

L’objectiu del contracte és l’estudi de valoració de la fracció mescla generada en el procés de separació de materials reciclables de la planta de reciclatge i compostatge de residus urbans d’Onda. La fracció mescla està formada per aquells materials que formen part dels residus urbans i no poden ser reciclats, per tant són dipositats, després de la seua compactació, en un abocador. Amb la valoració energètica d’aquest material s’aprofitarien tots els residus urbans de les poblacions que conformen Reciplasa i s’aconseguiria l’objectiu d’abocament zero (no dipositar residus urbans en abocador).

En la primera part del conveni (l’any 2005) es van estudiar les característiques físiques i químiques del material mescla així com les possibilitats legals del seu aprofitament. Després de concloure que es podria utilitzar com a combustible en una planta de producció de ciment, en esta segona fase s’estudiarà la viabilitat tècnica i econòmica de la seua transformació en un CDR (Combustibles Derivats de Residus). Es determinaran els processos necessaris per a produir diferents CDRs i les seues propietats fisicoquímiques, amb l’objectiu que puguen ser utilitzats com a combustible en una cimentera.

Francisco Toledo ha agraït la confiança en el grup d’investigació i, per extensió, en la Universitat, per la realització d’aquest innovador estudi i espera que tinga molt d’èxit. Per la seua banda, Alberto Fabra ha indicat que la pretensió és aconseguir que el 90% dels residus es recicle o s’utilitze com a combustible i confia en el futur d’un projecte pioner en la reutilització dels residus.