L'Institut Tecnològic de Durango (Mèxic) distingeix el catedràtic d'Ètica de l'UJI Domingo García Marzá amb la Medalla al Mèrit Acadèmic i Cultural

11/05/2015 | SCP

Domingo García Marzá, catedràtic d'Ètica Empresarial de la Universitat Jaume I i coordinador de la Fundació ETNOR (per a l'Ètica dels Negocis i les Organitzacions), ha sigut distingit amb la Medalla al Mèrit Acadèmic i Cultural de l'Institut Tecnològic de Durango (Mèxic). Aquest centre, que celebra enguany el seu 60 aniversari, és una de les universitats politècniques més antigues i amb més prestigi de Mèxic.

Amb aquesta medalla, l'Institut Tecnològic de Durango vol premiar les investigacions i els treballs sobre l'Ètica i la Responsabilitat Social de l'empresa que desenvolupa García Marzá en la Universitat Jaume I des de fa quasi dues dècades, així com la seua labor en la Fundació ETNOR. Durant la seua estada a Mèxic, el catedràtic d'Ètica de l'UJI mantindrà reunions de treball amb els directors de diversos instituts tecnològics, participarà en un seminari sobre ètica professional i de les organitzacions, i impartirà una conferència magistral sobre la Responsabilitat Social de l'Empresa.

Domingo García Marzá és Doctor en Filosofia per la Universitat de València, ha ampliat estudis de Política a Frankfurt (Alemanya) i d'Economia a Saint Gallen (Suïssa), i ha sigut director del Departament de Filosofia i Sociologia i vicerector de Comunicació de la Jaume I. És autor de vuit llibres i nombrosos articles sobre l’ètica i les seues possibilitats d'aplicació. Els resultats de les seues investigacions han trobat ja la seua plasmació en treballs realitzats per a diverses institucions públiques i privades, així com en la col•laboració com a expert en diversos projectes europeus.

També és director de diversos projectes d'investigació i de les Jornades d'Ètica Empresarial que anualment se celebren a Castelló. Coordinador de la Fundació ETNOR (per a l'Ètica dels Negocis i les Organitzacions) és, a més, director de Projectes de la mateixa, membre del Comitè de Bioètica Assistencial de l'Hospital General i President del Comitè Ètic d'Unió de Mútues.

En l'actualitat treballa en la realització de l'Observatori d'Ètica i Responsabilitat Social de l'Empresa de la Comunitat Valenciana, i és membre del Fòrum d'Experts en Responsabilitat Social Empresarial del Ministeri de Treball i Assumptes socials.