Gener

31/03/2015 | SCP

Gener

RSC a Cevisama

La Universitat Jaume I participa un any més en la fira Cevisama, el saló internacional de la ceràmica, que se celebra del 5 al 9 de febrer a València. Enguany l’UJI presentarà dos nous grups d’investigació que ofereixen serveis avançats a les empreses.

Pla Nacional d’I+D+i 2008-2011

La Universitat Jaume I , en col•laboració amb Ruvid, ha organitzat una jornada per a presentar el nou Pla Nacional d’I+D+i 2008-2001. La presentació tindrà lloc el 8 de febrer a les 12 hores a la Sala d’actes “Alfons el Magnànim” de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques i correrà a càrrec de María Luisa Delgado Medina, Subdirectora general de Coordinació del Pla Nacional d’I+D+i del Ministeri d’Educació i Ciència.

Recollida selectiva de residus

Quin és el millor sistema de recollida selectiva de residus per a cada ciutat? Aquesta és la pregunta a la qual intenten respondre investigadors del Departament d’Enginyeria Mecànica i Construcció de la Universitat Jaume I en un projecte que pretén fixar paràmetres objectius per elegir el model idoni de recol•lecció de fem segons l’entorn urbà concret.

Innovació empresarial

Quins són els factors organitzatius que potencien la capacitat d’innovar en una empresa? La resposta a aquesta pregunta és clau per a qualsevol directiu, perquè les innovacions són la principal font de diferenciació d’una companyia davant la competència.

Robots bombers

Els dies 7 i 8 de gener l’UJI serà l’amfitriona d’una trobada europea de científics dedicats al disseny de robots capaços d’ajudar els sers humans en les situacions més perilloses que afronten els equips d’emergència com els bombers.