UJI Emprèn OnSocial s'inicia amb 14 idees promogudes per la comunitat universitària

22/12/2022 | SCP

El programa d'emprenedoria social i tecnològica UJI Emprèn OnSocial, promogut pel Vicerectorat d'Innovació, Transferència i Divulgació Científica, ha iniciat la seua sisena edició amb un total de 14 idees promogudes per la comunitat universitària. Aquestes iniciatives, que es desenvoluparan al llarg del programa, seran susceptibles de transformar-se en projectes emprenedors sostenibles que puguen eixir al mercat amb les màximes garanties.

La duració del programa és de novembre de 2022 a juliol de 2023, i cadascun dels projectes tindrà assignat, durant tot aquest temps, un mentor SECOT (Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica) que l'ajudarà a materialitzar la seua idea i convertir-la en una emprenedoria viable. En aquesta sisena edició, les sessions de formació es realitzaran de forma completament presencial.

UJI Emprèn OnSocial ha presentat aquesta nova edició en un acte en el qual la investigadora en l'Àrea de Sostenibilitat d'ITC-AICE, Teresa Ros, ha impartit la conferència inaugural titulada «Models de negoci i economia circular». Ros s'ha centrat en les estratègies per a desenvolupar models circulars per a crear, retenir i traure el màxim profit del valor dels productes, components i materials dins de l'economia el major temps possible. A la presentació han assistit David Cabedo, vicerector d’Innovació, Transferència i Divulgació Científica; María Luisa Flor, directora d’Innovació i Emprenedoria; Juan Antonio Bertolín, director d’Espaitec, i Vicente Nebot, representant de SECOT Castelló.

UJI Emprèn OnSocial està organitzat conjuntament per la Càtedra INCREA d'Innovació, Creativitat i Aprenentatge i Espaitec, Parc Científic i Tecnològic de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb l'associació SECOT. En les últimes edicions, aquesta iniciativa s'ha convertit en programa de referència per a emprendre a la Universitat Jaume I.

Tots aquells projectes que finalitzen amb un aprofitament verificat del programa obtindran un diploma que els ajudarà a optar al certificat oficial en competències emprenedores i tindran la possibilitat de concórrer a la convocatòria d'ajudes per a la millor iniciativa empresarial, organitzada per l'UJI i Banco Santander.

L'evolució del programa es pot seguir en http://ujiempren-onsocial.uji.es/.