Remeb ultima les seues proves de camp per a validar el seu nou sistema de tractament d'aigües residuals avançat

20/12/2017 | SCP

Els socis del projecte REMEB, dins del seu programa de reunions semestrals, s'han retrobat aquesta vegada a Múrcia, seu del soci ESAMUR (Entitat de Sanejament i Depuració de la Regió de Múrcia) i província on s'ha implementat el biorreactor de membranes ceràmiques sostenible REMEB. A més de les habituals reunions de seguiment del projecte, els socis, liderats per l'empresa Facsa, van aprofitar el seu viatge per a visitar el bioreactor de membranes REMEB que s'ha instal·lat en l'Estació Depuradora d'Aigües Residuals (EDAR) de la localitat murciana d'Aledo, a Espanya.

El projecte REMEB té com a principal objectiu el desenvolupament i la validació d'un sistema de tractament d'aigües residuals avançat -un biorreactor de membranes ceràmiques, sostenible i competitiu- amb la finalitat d'implantar-ho en EDAR tant municipals com a industrials i pretén, en la seua primera fase, recuperar aigua per a reg en agricultura. El seu valor diferenciador és que la matèria primera de les membranes parteix de residus agroindustriales.

Per a arribar a aquests objectius l’EDAR d'Aledo representa un espai idoni per al projecte, doncs l'activitat econòmica principal d'aquesta localitat és l'agricultura i es troba en una zona amb escassetat d'aigua, per la qual cosa la necessitat de reutilització està més que justificada.
Cal destacar que Múrcia, entre les províncies més castigades per la sequera a Espanya, és una de les regions capdavanteres en reutilització d'aigua d'Europa. En l'actualitat arriba a reciclar el 99% de l'aigua.

Per la seua banda, ESAMUR, entitat de sanejament responsable de l’EDAR d'Aledo, recolza i promou iniciatives innovadores en el sector de l'aigua, especialment aquelles que aporten solucions a la problemàtica de la sequera aplicant principis de l'economia circular.
El projecte internacional, que té ja més de dos anys de vida i que conclourà a l'agost de 2018, es troba actualment en la seua fase de validació. El MBR REMEB està avui instal·lat a Aledo, on s'estan duent a terme assajos per a assegurar un òptim rendiment del sistema.

La iniciativa, cofinançada pel programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horitzó 2020, amb l'acord de subvenció nº 641998, està composta per 11 socis internacionals: el líder del projecte FACSA, l'Institut de Tecnologia Ceràmica ITC-UJI, l'empresa d'enginyeria francesa IMECA PROCESS, la consultora de Xipre ATLANTIS, l'enginyeria noruega BIOWATER, el Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana, el laboratori castellonenc de recerca i projectes de medi ambient IPROMA, el Centre Ceràmic italià CENTRE CERAMICO, el Centre de Recerca ceràmica de Turquia SAM, la Universitat Antonio Nariño de Colòmbia i l'Entitat de Sanejament i Depuració d'Aigües Residuals de la Regió de Múrcia, ESAMUR.

Més informació sobre el projecte: www.remeb-h2020.com

Altres notícies:

ITC-UJI participa en Euromat en representació del projecte REMEB que lidera FACSA