28/09/2015 | SCP

•  geo-c _MG_1275in

Participants del projecte GEO-C a les jornades de l'Hotel Voramar. | FOTO: Manuel Casañ

La Universitat Jaume I ha acollit en setembre els integrants del projecte europeu GEO-C en el qual participen el Grup de Recerca en Tecnologies Geoespaciales (GEOTEC) de la Universitat Jaume I al costat d'investigadors de la Universidade Nova de Lisboa (Portugal) i la Universitat de Münster (Alemanya). El projecte pretén desenvolupar un conjunt d'eines informàtiques en obert que facilite el gaudi d'una ciutat més sostenible i oberta, avançant cap a les denominades ciutats intel·ligents.

El projecte GEO-C és un doctorat conjunt finançat per la Comissió Europea a través del programa Marie Skłodowska-Curie Actions que possibilita l'engegada de xarxes de formació innovadores. Aquest Doctorat Europeu Conjunt permet a cadascuna de les tres universitats participants acollir a cinc estudiants de doctorat de tot el món seleccionats per la seua excel·lència perquè realitzen el seu doctorat sota la temàtica de «Geoinformática: permetent ciutats obertes».

En primer lloc els estudiants han rebut orientació sobre la recerca i el mètode de treball que es desenvoluparà en el projecte a través d'unes jornades que s'han celebrat a l'Hotel Voramar. A continuació, les accions de formació s'han traslladat a les instal·lacions d'Espaitec II, en les quals el grup de recerca GEOTEC duu a terme les seues tasques de recerca. Aquestes accions han consistit en classes magistrals per part de professorat de les tres universitats participants.

Els cinc estudiants seleccionats per l’UJI – procedents de Colòmbia, Argentina, Vietnam i Iran- continuaran treballant i investigant conjuntament amb els membres de GEOTEC fins a finals de 2018, a més de participar al llarg d'aquests tres anys en accions organitzades en les altres universitats participants.

GEO-C està finançat per la Comissió Europea dins de les accions Marie Sklodowska-Curie, Xarxes de Formació Internacional (ITN), Doctorats Europeus Conjuntes (EJD). El període de finançament establert per a aquest projecte a través de l'acord número 642 332 - GEO-C - H2020-MSCA-ITN-2014 comprèn des de gener de 2015 fins al 31 de desembre de 2018.

Imatges de les jornades

Altres notícies de l'ESTCE:

Joves investigadors i investigadores es reuneixen al congrés IONS per mostrar els últims treballs sobre fotònica

Estudiantat de Disseny Industrial de l’UJI col·laborarà amb el centre Maset de Frater en el disseny de productes de coberteria adaptada