Més d’un centenar d’alumnes de secundària participen en el Concurs de Cristal·lització en l’Escola

22/10/2015 | SCP

•  cristalizacion cristalizacion350

Participants en el Concurs de Cristal·lització en l’Escola en la Ciutat de les Ciències de València. | FOTO: Vox UJI

Més d’un centenar d’alumnes de 27 instituts de les províncies de Castelló i València van participar divendres 15 de maig en la final del Concurs de Cristal·lització en l’Escola en el Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Ciències de València, organitzat pel professor Vicente Esteve de l’àrea de Química Orgànica de la universitat pública de Castelló i patrocinat, entre d'altres, per l’Escola Superior de Tecnologia i Ciències Experimentals de l’UJI.

En aquesta edició van guanyar el primer premi els alumnes Marta Fernández, Alba Sánchez i María del Carmen Royo de l’IES de Massamagrell (València), coordinats per la professora Eva Pérez. El segon i tercer premi van recaure en dos centres de la província de Castelló, l’IES Ximen d’Urrea de l’Alcora amb els alumnes Pía Gallego, Jordi Monfort i Neus Andreu i la professora Mª Consuelo García; i l’IES Alfonso XIII de Vall d’Alba amb els alumnes Jaume Manzanet, Miguel Manzanet i Celeste Edo, sota la direcció del professor Sergi Meseguer.

El Concurs de Cristal·lització a l'Escola és una excel·lent via per a interessar als joves pel món de la ciència i, en particular, de la cristal·lografia. El format de «congrés científic» de les diferents fases permet a l’estudiantat de secundària i batxillerat, des d'un punt de vista pràctic, conèixer com es treballa i es competeix en els àmbits científics, així com desenvolupar habilitats de comunicació. A més a més, l’organització del concurs ofereix formació al professorat dels IES, seguiment i suport de les experiències a l'aula i el desenvolupament d'una comunitat virtual al voltant del concurs.