Els efectes sobre la creativitat de la postedició de traduccions literàries
El Grup Corpus Valencià de Literatura Traduïda (COVALT) estudia els efectes del mètode o pràctica de la postedició, la revisió o edició d’un text traduït automàticament, en la creativitat dels professionals de la traducció i les restriccions que imposa.
Personal investigador de l'UJI, la EHU i la UV s'han proposat trobar amb el projecte Implantsup noves superfícies que milloren el segellament gingival entorn de l'implant dental i previnguen el desenvolupament de la periimplantitis.
El Grup ENDAVANT - Enfocament de la Diversitat com a Avantatge analitza en el projecte AVATAR com els programes d’aprenentatge-servei afavoreixen el benestar de l’alumnat, el professorat i l’entorn social.
Hi ha moltes investigacions per a desenvolupar exoesquelets que ajuden a realitzar tasques quotidianes a persones amb minves funcionals (per exemple, per ictus o per l’edat o l’artrosi). Poques d’aquestes tecnologies arriben al mercat, perquè és difícil comparar avantatges i desavantatges, i per la falta d'acceptació dels usuaris, que els veuen aparatosos o poc útils.
Pauses actives, aprenentatge, creativitat i salut emocional en alumnat preadolescent
El grup d'investigació LIFE de l’UJI, especialitzat en la prescripció d'exercici saludable, estudiarà durant els pròxims tres anys a través del projecte ACTISTOP els beneficis derivats de la implantació de pauses actives durant la jornada escolar sobre les funcions cognitives, la creativitat i el rendiment acadèmic de l'alumnat d'educació primària.
Els grups GFM - Fluids Multifàsics i GROC-UJI - Grup de Recerca d’Òptica preparen nous nanomaterials en el projecte MINIATURES per a millorar l’eficiència dels dissipadors de calor dels dispositius electrònics, fonamentals per a evitar el seu sobreescalfament.
L’equip del projecte GREEN-TOM estudia l’eficàcia d’emprar híbrids de tomata amb espècies silvestres relacionades i el recobriment de llavors amb microorganismes i compostos naturals com a estratègies sostenibles per a reduir l’aplicació de plaguicides en el control d’àcars fitòfags com Tetranychus urticae o Tetranychus evansi, els quals incrementen els danys produïts als nostres cultius en les actuals condicions de canvi climàtic.
Elecció dinàmica i autònoma d'itineraris de trànsit segurs i sostenibles
Alguna vegada has t'has trobat amb alguna congestió de trànsit seguint les indicacions del teu navegador? Creus que no t'indica si hi ha problemes de trànsit de manera fiable amb antelació?
2.062 espanyols moren prematurament per contaminació de les cuines de gas
La llar mitjana en la meitat d'Europa incompleix els estàndards de l'OMS.
Encisams i bròcolis més resistents a la sequera
Un equip de la UPV, el CSIC, l'UJI i Caldic Ibérica desenvolupa un producte a partir de quatre extractes naturals procedents de diverses plantes i algues que estimula les defenses de tots dos cultius en condicions de sequera i salinitat.